آیا فیلم های آپلودی شما در یوتیوب خیلی بد هستند ؟ ۴ نکته برای افزایش کیفیت فیلم های یوتیوب

چهار نکته برای افزایش کیفیت فیلم های یوتیوب

بی شک همه شما عبارت هایی که بزرگی یوتیوب را توصیف می کنند شنیده اید ، در حقیقت پیش از آنکه شما بتوانید این نوشته را تمام کنید ،نزدیک هزار ساعت ویدیو در آن آپلود خواهد شد. با این وجود کیفیت بیشتر این فیلم ها نامناسب وخسته کننده است، مسئله ای که تماشای این فیلم ها را تا حد زیادی ناخوشایند می کند.

شما با رعایت چند نکته ساده می توانید جز این دسته از فیلم های بیشمار نباشید و فیلم هایی با کیفیت بالا که مورد رضایت مردم است، تولید کنید. این چند نکته کیفیت فیلم های شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد و به بازدید بیشتر ، فروش بیشتر و شناخت بیشتر منجر خواهد شد.

1- کیفیت صدا :

این مسئله به نظر عجیب می رسد اما برای تولید فیلمی با کیفیت بالا اهمیت صدا بیشتر از تصویر است، چرا که مردم می توانند فیلم هایی با تصاویر نه چندان با کیفیت را تماشا کنند. اما اگر صدا کم و نامناسب باشد یا همانند صدایی باشد که از درون غار ضبط شده است بلافاصله به تماشای فیلم بعدی خواهند رفت.

خرید یک میکروفون Lavalier حتی یک نمونه ارزان قیمت ( مانند  Audio-Technica ATR-3350 به قیمت 25 دلار در سایت آمازون ) می توانند به انجام حرفه ای این کار کمک کند. پس از ضیط ویدیو ، از یک فیلتر حذف کننده نویز (noise-removal filter) استفاده کنید ، متوجه خواهید شد که مقدار زیادی سر و صدای اضافی حذف خواهد شد. تقریبا هر نرم افزار نیمه حرفه ایِ ویرایش صدا این فیلتر را دارد . با یک جست و جوی سریع در یوتیوب خواهید توانست نحوه استفاده از آن را پیدا کنید ، همچنین می توانید یک نفر را در سایت UpWork.com یا Fiverr.comاستخدام کنید تا سر و صدای اضافی را برای شما با هزینه ای اندک حذف کند.

2- روشنایی :

نورپردازی مناسب می تواند به یک دوربین معمولی این امکان را بدهد تا فیلم های بهتری تولید کند و مردم را با تماشای این فیلم هایِ روشن، سرگرم کند. برای اینکار شما به نورپردازی پیچیده ای نیاز ندارید ، همینکه روشنایی مناسب باشد ، کافی است.

اگر شما با استفاده از کامپیوترتان ضبط می کنید ، یک جفت لامپ رومیزی را پشت و اطراف صفحه نمایش قرار دهید.همچنین شما  می توانید یک مجموعه نورپردازی به ارزش 150 دلار را از سایت آمازون خریداری کنید که شامل نورپردازی پس زمینه نیز می شود. این مجوعه به شما کمک می کند تا یک لامپ را پشت سر خودتان و یا دور از خودتان قرار دهید. علاوه برآن می توانید در فاصله ی دور از پس زمینه بایستید و به ظاهر نهایی خودتان عمق بیشتری ببخشید.

3- با استفاده از برش پرشی ویرایش کنید

استفاده از روش برش پرشی یکی از آسان ترین و سریعترین روش های ضبط یک ویدیو است.این روش زمانی استفاده می شود که ویدیو شما از هزاران قطعه ی کوتاه کلیپ ساخته شده باشد که باید با استفاده از همه آنها یک ویدیو منسجم بسازید.

این روش دو مزیت دارد:

    • از آنجا که مستلزم به حافظه سپردن نمایشنامه های طولانی نیست در مدیریت زمان کمک می کند
    • به دلیل آنکه به سرعت حرکت ویدیو کمک می کند منجر به جلب توجه مخاطبین می شود.

برای ضبط برش پرشی ، درابتدا تمام نمایشنامه خود را کامل بنویسید و سپس آن را به قطعات کوچک و ساده تقسیم کنید.برای مثال:

آیا برای شما تا کنون این اتفاق افتاده است که قصد سرمایه گذاری در حوزه مسکن را داشته اید اما به دلیل مضیقه مالی موفق نشدید؟ نام من براندون ترنر است و امروز در این ویدیو، می خواهم به شما سه نکته ساده برای سرمایه گذاری در این بخش را بدون آنکه حتی نیاز به پرداخت پول کمی باشد نشان بدهم .من اولین قدم را هک خانه می نامم . هک خانه فرآیندی است …

توجه کردید که چه طور هر جمله به جملات کوتاه و ساده شکسته می شود ؟ این مسئله ضبط شما را بسیار بهتر می کند، به سادگی از دوستتان ، همسرتان و یا یک کودک کمک بگیرید. دکمه ضبط ویدیو را فشار دهید و از آنها بخواهید تا یکی از جملات را به بلندی بخوانند ، سپس آن جمله را وقتی به دوربین نگاه می کنید تکرار کنید. اینکار را برای خط های بعدی نیز انجام دهید. صدای شخص دیگر بعد از ویرایش حذف می شود و شما یک داستان منسجم و سریع خواهید داشت.

4- از دوربین مناسب استفاده کنید

در نهایت درخصوص نوع دوربین صحبت می کنیم. شما بر اساس قیمت های مختلف ، انتخاب های متفاوتی خواهید داشت . در این جا در خصوص سه دوربین متداول صحبت می کنیم:

دوربین لپتاپ یا رایانه : اگر یک دوربین بر روی لپتاپ یا رایانه خود دارید می توانید با استفاده از آن ضبط کنید . اما اگر رایانه شما بیش از دو سال عمر دارد ، توصیه می شود که برای بهتر شدن کیفیت فیلم ها، یک دوربین جداگانه بخرید. شما می توانید یکی مانند این را به قیمت 50 دلار در سایت آمازون خریداری کنید.

دوربین تلفن های همراه هوشمند:

اگر شما یک آیفون جدید یا یکی از گوشی های هوشمند موجود در بازار را دارید ، میتوانید با استفاده از دوربین داخلی آن یک فیلم زیبا ضبط کنید. همانطور که قبلا هم اشاره کردم ، اگر کیفیت صدا و نورپردازی شما مناسب باشد ، این گزینه فقط میتواند به بهتر شدن، کمک کند.

دوربین دیجیتال با رفلکس تک لنز (DSLR) :

در پایان اگر می خواهید ویدیو خود را به قله های جدید برسانید ، دوربین خود را به یک دوربین DSLR از شرکت هایی مثل Nikon  یا canon ارتقا دهید . دوربین های DSLR واضح ترین تصاویر (با پس زمینه تار) را در اختیار شما قرار می دهند که سبب می شود ویدیو شما حرفه ای به نظر برسد.

این دوربین ها از 400 دلار شروع شده و به تدریج افزایش می یابد ، مانند canon EOS Rebel T5 . همچنین لنز های 50 میلیمتری برای افزایش عمق میدان دید پیشنهاد می شود تا تصویری حرفه ای تر به کار شما ببخشد.

همه متن در یک نگاه

با انجام نکاتی که در این متن اشاره شد ، شما می توانید  ویدیو خود را ، بدون آنکه کار خارق العاده ای انجام دهید ، معرکه کنید.

در ادامه ویدیویی قرار دارد که با استفاده از همین چهار نکته ساخته شده است . اگر چه این ویدیو کاملا معرکه نیست ، ولی توانسته با افزایش بازدید به هدف خود برسد.

برای منابع بیشتر در این باره به سایت های زیر مراجعه کنید:

Wista.com/library شاید یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین فیلم های آموزشی که تا کنون دیده اید را بتوانید در این سایت پیدا کنید. تیم ویستا تلاش بسیاری می کنند تا فیلم های آموزشی رایگان را برای ساخت ویدیو در اختیار شما قرار دهند.

Jameswedmore.com جمیز یکی از قابل احترام ترین آموزش دهنده های آنلاین است. فیلم های او به هزاران نفر کمک کرده است تا ویدیو های بهتری تولید کنند . من تکنیک برش پرشی را از این مجوعه یاد گرفته ام.

Fizzle.co تیم مجموعه فیزل فیلم های فوق العاده ای تولید می کنند و آنها تلاش می کنند به اعضای خود نشان دهند که چگونه همانند آنها فیلم های طنزآمیز تولید کنند. اگر شما یک کارآفرین هستید و می خواهید ویدیو ،پادکست ، پست وبلاگ  یا هر چیز دیجیتالی بهتری تولید کنید ، می توانید با پرداخت 35 دلار به عضویت در این سایت در بیایید

اگر ایده های دیگری دارید که می تواند به ما برای ساخت بهتر ویدیو ها کمک کند ، با ما به اشتراک بگذارید.

[download_url_post]

1 دیدگاه برای “آیا فیلم های آپلودی شما در یوتیوب خیلی بد هستند ؟ ۴ نکته برای افزایش کیفیت فیلم های یوتیوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 9 =