اینستاگرام، ابزاری برای ویدیو مارکتینگ

اکثر مردم وقتی درباره اینستاگرام فکر می کنند، بلافاصله یاد عکس می افتند… و این کاملا منطقی است. وقتی اینستاگرام برای اولین بار راه اندازی شد، گزینه ویدئو نداشت.

هدف از آن استفاده از قدرت تصاویر برای به اشتراک گذاشتن محتوا بود. اما طولی نکشید  که تیم اینستاگرام متوجه شدند که بازاریابی اجتماعی ویدئویی اهمیت زیادی دارد. و اینگونه بود که اینستاگرام از یک برنامه به اشتراک گذاری عکس به یک ابزار بازاریابی محتوای چند رسانه ای تبدیل شد.

چگونه می توان از اینستاگرام برای بازاریابی ویدیویی استفاده کرد

ویدئو در اینستاگرام دری را به روی فرصت های جدید در بازاریابی اجتماعی ویدئویی باز کرد. این ویژگی شما را مجبور می کند روش های خلاقانه ای را برای فهماندن سریع ایده های خود طراحی کنید. فقط 15 ثانیه برای جلب توجه بینندگان وقت دارید، بنابراین باید از هر ثانیه آن نهایت استفاده را ببرید. در اینجا به برخی از استراتژی های برتر که برندهای موفق برای بازاریابی ویدئویی اینستاگرام به کار گرفته اند و می توانید آنها را در کسب و کارتان اجرایی کنید، اشاره می کنیم:

به پشت صحنه بروید

یکی از بهترین راه های آغاز بازاریابی ویدئویی این است که تصاویری از پشت صحنه کسب و کارتان را به مصرف کنندگان نشان دهید؛ از جمله:

  •         محصولاتتان را چگونه درست می کنید؛
  •         روز خود را چگونه در دفتر سپری می کنید
  •         نگاهی به پشت صحنه مراسمی در شرکتتان.

به تصویر کشیدن فضای داخلی کارتان کمک می کند مخاطبان ارتباط بیشتری با برندتان برقرار کنند و علاوه بر آن شفافیتی را که مصرف کنندگان طالب آن هستند به کارتان می بخشد.

ویدئوهای آموزشی

اینجا نقطه تلاقی بازاریابی ویدئویی و بازاریابی محتوا است. هدف اصلی بازاریابی محتوا ارائه محتوای ارزشمند به مخاطبان است و چه راهی بهتر از تولید یک فیلم کوتاه که راه حل یک مشکل رایج یا چگونگی انجام یک کار جدید را آموزش می دهد می تواند ارزش محتوایتان را بالا ببرد؟

می توانید یک گام فراتر رفته و از محصولات خود در ویدئوهای تولیدی تان استفاده کنید. گاهی نشان دادن چگونگی استفاده از محصولاتتان توسط ویدئو راحت تر از کتابچه راهنما است. تنها از تصاویر ثابت استفاده نکنید؛ پویا باشید و از قدرت ویدئو استفاده کنید. چون حجم ویدئوهای اینستاگرام پایین است مردم با رغبت بیشتری آنها را تماشا می کنند.

تولید محتوای تولید شده توسط کاربران

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در حال کسب محبوبیت زیادی است. اینکه از مصرف کنندگان و فالوئرهایتان در رسانه های اجتماعی بخواهید برای برندتان محتوا تولید کنند از دو جهت اهمیت دارد:

  1.     محتوای بیشتری که خودتان مجبور به تولید آن نیستید در اختیارتان قرار می دهد.
  2.     ارتباطی را بین مردم و برندتان ایجاد می کند.

UGC در طول سالهای اخیر کاربردهای بسیار خلاقانه ای داشته است و گزینه ویدئو در اینستاگرام آغازگر دنیای جدیدی از احتمالات است.

سعی کنید بامزه و سرگرم کننده باشید.

گاهی باید خود را رها کرده و کمی خوش بگذرانید. به یاد داشته باشید که مردم برای یافتن کسب و کار جدید به سراغ اینستاگرام نمی روند. آنها از اینستاگرام برای وقت گذرانی و سرگرم شدن استفاده می کنند. برای تحقق این نیاز ویژگی های شخصیتی برندتان را به نمایش بگذارید و از به کارگیری حس شوخ طبعی تان نترسید.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =