بهینه سازی ویدیو برای موتور های جست و جو

از  آن جایی ویدئو ها ارزش خاصی برای موتور های جستجو دارند برخی در ساخت و قرار دادن ویدئو در وبسایتشان عجله می کنند و مسلما نمی توانند به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

ساخت و قرار دادن ویدئو یک روند تکنیکی را دنبال می کند که باید رعایت شود و بدون انجام این روند هیچوقت نمی توانیم به  نتیجه مطلوب و مد نظر برسیم.

با اجرای اقدامات زیر می توانید فیلم های خود را به درستی برای موتورهای جستجو بهینه کنید:

1- مطالب جذاب ایجاد کنید.

برای بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو،  تولید محتوای ویدیویی  آموزنده، مفید وجذاب بهترین کار می باشد.  وقتی شما فیلمی را برای حل مشکل مردم یا سرگرم کردن آن ها منتشر می کنید احتمالا از بینندگان انتظار دارید که فیلم ها را با دیگران به اشتراک بگذارند ، همانطور که ویدیوهای شما به اشتراک گذاشته می شود رتبه شما هم در موتورهای جستجو افزایش می یابد از موتورهای جستجو می توان به Google ، Bing ، Yahoo و از موتورهای جستجوی داخلی به Youtube  اشاره کرد با این کار رفته رفته لینک دهنده ها به ویدیو شما بیشتر خواهد شد.

2- ترکیب کردن کلمات کلیدی در ویدیوها.

موتورهای جستجو اغلب کلیپ های ویدیویی را همراه صفحات متنی نمایش می دهند بنابراین اگر کلمات کلیدی مورد نظر را با ویدیوها ترکیب کنید ویدیوهای شما در نتایج جستجو نشان داده خواهند شد. در نظر داشته باشید که ترکیب کلمات کلیدی مورد نظر هنگام آپلود صفحه در جایگاه های زیر به عنوان یک کلیپ ویدیویی خاص شناخته می شود.

  • تگ عنوان
  • شرح ویدیو
  • لیست بندی
  • تگ های کلمات کلیدی
  • زیرنویس ها و یا نوشتن شرح تصاویر

3- امکان استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل یوتیوب.

یوتیوب دارای ابزار تجزیه و تحلیل می باشد و به شما اجازه می دهد که چگونه فیلم های برتر فعلی را پیدا کنید و همچنین فرصتی برای ایجاد فیلم جدید جذاب بدست آورید. به یاد داشته باشید که هرچه تعداد کسانی که ویدیوهای شما را تماشا می کنند و آن ها را به اشتراک می گذارند، در صفحات جستجوی یوتیوب برجسته و حتی به عنوان ” ویدیو مشابه ” موقع نمایش فیلم دیگر قرار داده می شود.

به طور معمول نکته هایی که شما باید به آن توجه کنید عبارت اند از:

  • تجزیه و تحلیل یوتیوب. یوتیوب مکانی است که میتوانید ویدیوهایتان را در آنجا به اشتراک بگذارید و بازدیدکنندگان نیز آن را تماشا کنند. با ابزار تجزیه و تحلیل یوتیوب می توانید تعداد بازدید کننده هر کدام از ویدیوهایتان را بدانید.
  • حاشیه نویسی. متن روی ویدیوها می تواند به عنوان تزئین و نمایش داده محسوب شود، حاشیه های متنی حتی می توانند به عنوان صرفه جویی در متن های صفحات استفاده شوند.
  • کانال نمایش. با این کار شما فرصت سفارشی کردن ویدیوها را دارید و همچنین می توانید نام تجاری خود را برای بیشتر به یاد ماندن ارائه دهید.

4- ایجاد لینک بر روی فیلم ها.

به یاد داشته باشید برای بهینه سازی کلیپ های خود هنگام ایجاد محتوای ویدیویی  در داخل محتوا حتما یک لینک جای دهید ، به نظر می رسد که یوتیوب برای کانالهایی که بیشترین بازدید کننده را دارند پاداش قائل می شود بنابراین برای ویدیوها یک لینک ایجاد کنید به عنوان مثال پیامی با متن ” کلیپ های برتر و جذاب را در این بخش ببینید. “

پیاده سازی  همه این استراتژی ها می تواند در جستجوی بهتر و ایده آل و گسترش مخاطبان را در پی داشته باشد.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =