لنز های DSLR

چه دوربینی بخرم؟- راهنمای جامع خرید دوربین های عکاسی و فیلمبرداری (بخش سوم)

من از تنظیم لنز DSLR خسته شده‌ام

ارائه جایگزینی برای لنز های DSLR

روز هایی که برای تهیه‌ی یک عکس حرفه‌ای لازم بود که یک DSLRبه همراه داشت مدت هاست که گذشته است.انتخاب‌های ما در راهنمای دوربین‌هایmid-range mirror less می تواند به شما در یافتن یک دوربین کوچکتر، سبکتر و جمع‌وجورتر با همان کیفیت DSLR کمک کند.این بدین معناست که شما عکس‌هایی با کیفیت مناسب برای تبدیل شدن به چاپ‌های بزرگ دیواری، یا قطع و بزرگنمایی‌های قوی دارید، وشما هنگام تدوین عکس یا هنگامی که می خواهید نتایج قابل استفاده را نگه‌دارید آزادی عمل بیشتری دارید.دوربین‌های بدون آیینه مزیت اندازه مناسب خود را به‌وسیله‌ی حذف کردن نمایاب بصری به لطف نمونه‌ی الکترونیکی آن به‌دست آورده‌اند.بیشتر دوربین‌های بدون آیینه از یک سنسورAPS-C بهره میبرند- همین اندازه در بخش داخلیmid-range DSLR پیدا میشود-پس شما نباید کیفیت تصویر یک دوربین را فدای قابلیت حمل آن کنید.شما تعداد بالایی صفحه کنترلی و دکمه فیزیکی برای راحتی عکاسی دارید وکنترل دوربین بدون نیاز به ورق زدن صفحات منو به‌علاوه زوم خودکار سریع و پاسخگو، پس شما لحظات فوق‌العاده برای عکاسی را از دست نمدهید.
کمپانی‌های دوربین‌سازی با تمام توان در حال تولید انبارهای خارق‌العاده از لنز‌ها برای دوربین‌های بدون آیینه هستند تا اطمینان حاصل کنند که لنزی مناسب با تمام نیاز‌های شما وجود دارد.اگر شما کوچکترین بسته ممکن از امکانات را میخواهید، یک دوربین Micro Four Thirds را از اولمپیکس یا پاناسونیک در نظر بگیرید.این دوربین تقریبا از سنسورهای کمی کوچکتر تشکیل شده است، اما این به طور چشمگیری به این معنی است که این لنزها کوچکتر وجمع‌وجورتر هستند.شما به راحتی میتوانید یک کیف با یک دوربین Micro Four Thirds وسه لنز که سبکتر از یک لنز DSLR است را انتخاب کنید.
اگر همچنان عکس‌های عالی با امکان کنترل فراوان میخواهید، اما به دوربینی که در جیب کت یا کیف پولتان جا میشود نیاز دارید، یک دوربین high-end point-and-shootبسیار تواناتر از دوربین یک گوشی است و تمام کنترل‌های اصلی و ریز تنظیمات یک DSLR یا دوربین بدون آیینه را حفظ میکند، اگرچه نمیتواند عکس‌هایی با کیفیت همتراز با امکانات مدل‌های بالاتر بگیرد.

[download_url_post]

2 دیدگاه برای “چه دوربینی بخرم؟- راهنمای جامع خرید دوربین های عکاسی و فیلمبرداری (بخش سوم)

  1. ایرج گفته:

    سلام
    وقتتون بخیر
    من کلاس و کارگاه برگزار می کنم ونیاز دارم کهاز کارگاه هایم فیلمبرداری کنم و فیلم اون رو به محصول ویدئویی تبدیل کنم
    دنبال یک دوربین فیلمبرداری که برای این کار مناسب باشه میگردم
    ممنون میشم من رو راهنمایی کنید که چه دوربینی از چه برندی و با چه مشخصاتی برای مناسبتره؟
    ممنون

    • مهدی بیرجندی گفته:

      تکنولوژی به طور روزافزون در حال تغییر است. بودجه شما هم نقش موثری در انتخاب دوربین دارد. با توجه به نیازتان اگر بودجۀ کمی هم داشته باشید میتوانید به دوربین گوشی های هوشمند بسنده کنید. چون متاسفانه شاید کیفیت بسیاری از دوربین های میان رده با گوشی موبایل برابری داشته باشد و با هزینه پایین نتوانید دوربین مناسبی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =