ویدئو مارکتینگ

راز های ویدئو مارکتینگ (قسمت2از5)

 

راز های ویدئو مارکتینگ:

با انتخاب ابزار مناسب خودتان را مسلح کنید!(قسمت دوم)

سلام،

به دومین قسمت از آموزش راز های ویدئو مارکتینگ خوش آمدید. در این قسمت قصد داریم تا در ارتباط با ابزار های ضروری که برای  این کار به آن نیاز پیدا خواهید کرد صحبت کنیم. خیلی از کسانی که میخواهند در این کار ورود پیدا کنند به دلیل این که  هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارند و  نمیدانند از کجا شروع کنند از ساخت این گونه ویدیو ها وحشت دارند.

بیشترین تاکید ما در تیم توسعه و تحقیق زود ویدیو، استفاده از ابزار هایی است که کار شما را ساده می کنند؛ چرا که اگر کار را برای خودتان سخت کنید، نه تنها به دلیل دشواری از ادامه آن امتناع خواهید کرد، بلکه خروجی کار شما نیز کاربردی نخواهد بود و نمی توانید به درستی از آن استفاده کنید.

پنج نکته حائز اهمیت وجود دارد که میخواهیم بر آنها نگاهی داشته باشیم. 5 چیزی که شما باید به شدت بر رویشان تمرکز، فکر و سرمایه گذاری کنید.

1- ضبط تصاویر

اولین نکته استفاده از یک دستگاه برای ضبط کردن است، وسیله ای که به شما کمک می کند تا از جنبه تصویری ساخت ویدئو نیاز شما را برطرف کند. همانطور که میدانید یک ویدئو از صدا و تصویر تشکیل شده است. شاید با خودتان بگویید طبیعی است که برای ضبط تصاویر باید از دوربین های فیلم برداری استفاده کرد، اما قضیه فراتر از اینهاست!

ضبط کننده های تصاویر به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول همان دوربین های فیلمبرداری هستند و دومین دسته نرم افزار هایی برای کپچر کردن اسکرین شماست؛ در واقع این گونه نرم افزار ها به شما کمک خواهند کرد تا صفحه اسکرین کامپیوتر خوتان را ضبط کنید.

طبیعتا اگر میخواهید از پاور پوینت استفاده کنید و یا چیزی را از طریق کامپیوتر آموزش دهید، می توانید از این گزینه برای بهتر شدن نتیجه استفاده کنید. دو نرم افزاری که در این زمینه به شما توصیه می کنیم؛ screen flow (اسکرین فلو) برای مک و camtasia  (کَمتِیژیا) برای pc  می باشند.

شما مجبور نیستید حتما از تصویر خود و یا محیط اطراف استفاده کنید اما اگر به دلایلی می خواهید تصویر خودتان را به اشتراک بگذارید، مسلما به یک دوربین نیاز خواهید داشت.

می خواهیم 3 ابزار بسیار ارزان با کاربری راحت را برای رفع این نیاز به شما معرفی کنیم.

جادوی گوشی های هوشمند امروزی در ضبط تصاویر

اولین گزینه استفاده از گوشی های هوشمندتان است؛ اگر  دارای آیفون ، اندورید و یا هر دوربینی که دارای دوربین می باشد هستید،  میتوانید از آن استفاده کنید. خوشبختانه امروز اکثر گوشی ها از کیفیت خوبی برخوردارند.

وب کم، برای کار هایی با هزینه کمتر

اما دومین گزینه استفاده از وب کم می باشد، شما با هزینه بسیار اندکی میتوانید وب کم هایی را با کیفیت خوبِ تصاویر در بازار پیدا کنید.

دوربین های Go Pro

اما سومین گزینه پیش روی شما دوربین های Go Pro  هستند. دلیل پیشنهاد استفاده از این دوربین کیفیت HD آن، سایز کوچک و قابلیت اتصال به مکان های مختلف است و به راحتی می توانید ازآن در هر مکانی که می خواهید استفاده کنید.

2- سه پایه را هرگز فراموش نکنید!

شاید سوال این باشد که چرا ما ابزار به این سادگی را در لیست ابزار های مهم قرار دادیم. متاسفانه افراد بسیار زیادی که مشغول تهیه کلیپ هستند به این نکته توجهی ندارند و مداوما شما شاهد لرزش تصاویر دوربینشان هستیم. عدم استفاده از 3 پایه در بسیاری از مواقع باعث می شود تا نتوانید به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید و کیفیت کارتان کاهش پیدا کند؛ به ویژه هنگامی که مشغول تهیه ویدئو های برند و حرفه ای هستید.

اصلا نیازی نیست سه پایه شما گران و حرفه ای باشد، بلکه شما با ارزانترین سه پایه های ممکن نیز میتوانید کار را به خوبی انجام دهید و به نوعی کیفیت کار ها را ارتقا دهید و از لرزش آن جلوگیری کنید.

3- صدای بهتر، مخاطب بیشتر

یکی از بزرگترین راز هایی که منجر به افزایش چشم گیر کیفیت کار می شود، استفاده از دوربین های حرفه ای و گران قیمت نیست!!! بلکه استفاده درست از میکروفون و ارتقاء کیفیت خروجی صدا می باشد. شما باید مطمئن شوید هنگامی که مخاطب خروجی نهایی کار شما را مشاهده می کند بتواند به راحتی صحبت های شما را متوجه شود.

به شدت و اکیدا توصیه می شود که از میکروفون موجود بر روی دوربین استفاده نکنید و با تهیه میکروفونی مجزا کیفیت کار را افزایش دهید. در حال حاضر دو مورد را می توانید برگزینید:

              • میکروفون سیم دار : با میکروفون های سیم دار نمی توانید ویدئو های پرتحرک را به تصویر بکشید، شما خیلی محدود خواهید بود، چرا که سیم میکروفون به شما و دوربین متصل است
              • میکرفون بی سیم: با میکروفون های بی سیم میتوانید از دوربین فاصله بگیرید و در عین حال صدا را نیز با کیفیت داشته باشید. هر دو گزینه مناسب است اما عمدتا بستگی به بودجه شما برای انجام کار دارد.

4- نور، عامل اصلی ارتقاء مولفه های کلیدی تصویر

نور برای ارتقاء کیفیت مولفه های تصویری ویدئوی شما اهمیت دارد. اصلا نیازی به دوریین با Gain بالا ندارید بلکه با بکار بردن و اصلاح نور محیط کیفیت تصویر را افزایش دهید و هزینه کمتری را صرف نمایید.

اگر شما برای خرید نور مشکل دارید، ایرادی ندارد. سعی کنید با استفاده از نور خورشید، نور محیط را افزایش دهید، اگر تابش نور مستقیما به سمت شما می باشدهیچ گاه حالت چهره خود را تغییر ندهید، بلکه سعی کنید از محافظ هایی همچون عینک آفتابی استفاده کنید.

همچنین برای تعدیل نور نیز میتوانید از فیلتر های مخصوصی که بدین منظور ساخته شده اند استفاده نمایید. اما اگر در مکان داخلی هستید و نور بیرون را ندارید، سعی کنید تا حد امکان با روشن کردن چراغ ها روشنایی محیط را تنظیم کنید. اما نور یک عامل کلیدی است و هزینه کردن برای آن ارزشش را خواهد داشت، پس از استفاده از آن مشتری دائم آن خواهید شد!  به ما اعتماد کنید.

5- تدوین، جادوی هر ویدیو و موثر در ویدئو مارکتینگ

گزینه آخر استفاده از نرم افزار های ویرایش فیلم می باشد، جادوی هر فیلم در زمان تدوین آن اتفاق خواهد افتاد، چرا که با اضافه کردن اشیاء، عناوین و زیر نویس، افکت ها ی گوناگون و فایلهای زیر صدا ؛ ویژگی های خارق العاده ای را به ویدئوی نهایی اضافه می کنیم.

استفاده از دو نرم افزار ویرایش فیلم را به شما توصیه می کنیم؛ اگر از مک استفاده می کنید می توانید از  نرم افزار screen flow  استفاده کنید و چنانچه از pc  استفاده می کنید به شما Camtasia  پیشنهاد می شود.

[download_url_post]

2 دیدگاه برای “راز های ویدئو مارکتینگ (قسمت2از5)

  1. اتیلا امینی گفته:

    سلام به دوستان نازنین علی الخصوص مهندس موسوی گرامی
    انتقاد کوچکی داشتم به نحوه چینش محتوای سایت زودویدئو/ اینکه الان در این متن ارزشمندی که در بالا وجود دارد من قصد دارم تا قسمت اول یا سوم این متن رو هم مطالعه کنم.
    مخصوصا اگر علاقه مند باشم بدون مطالعه این متن به دنبال قسمت اول خواهد بود. این در حالی است که هیچ لینکی در این صفحه وجود ندارد که من رو به بخش اول هدایت کند. بهتر بود در پایین متن قبل بخش دیدگاه ها به بخشهای قبل و بعد یعنی اول و سوم لینک داده بشه
    به هرجهت میبخشید که مزاجم اوقات شریف تون شدم انشالله همیشه پاینده باشید بزودی هم از محصولات و خدمات شما استفاده خواهیم کرد
    برقرار باشید
    با تشکر اتیلا امینی
    مدرس و محاسب سازه

    • سید مجید موسوی گفته:

      ممنون از نظر خوب شما حتما موردی که فرمودید بررسی و مشکل برطرف خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =