چگونه صفحه نمایش ویندوز، مک، لینوکس، اندروید یا آی او اس را ضبط کنیم؟

 

اسکرین کست

اسکرین شات خیلی کارآمد است، اما گاهی اوقات برای ثبت جزئیات بیشتر، نیاز پیدا خواهید کرد که از صفحه نمایش خود ویدیو ضبط کنید. شما می توانید از صفحه نمایش تبلت، موبایل هوشمند و یا صفحه کامپوترتان فیلم بگیری و در انتهای این فرآیند، یک فایل ویدیویی دریافت خواهید کرد که می توان آن را در آپارات به اشتراک بگذارید و  یا برای دوستانتان ارسال کنید. همچنین می توانید یک ویدیو آموزشی ضبط و یا با عکس گرفتن از آن، مشکل فنی اش را در زمانی بعد نمایان و حل کنید.

در بهترین حالت ممکن، تصویر صفحه مک، آیفون و یا آیپد خود را ضبط کنید.

کپتو
اگر می خواهید صفحه نمایش را ضبط کنید، به نرم افزاری نیاز خواهید داشت که این کار را برایتان انجام دهد. کپتو، بهترین نرم افزار برای انجام این کار است. شما می توانید تصویر نمایش را همراه با صدا، برای ساختن فیلم های آموزشی ضبط کنید و یا همچنین از آن ویدیو به وسیله آیفون، آیپد ویا وبکم روی سیستم مکتان عکس بگیرید.

بعد از اتمام فرآیند عکس گرفتن، شما می توانید با استفاده از نرم افزار، آن را به بهترین کیفیت تبدیل کنید.

چگونه با استفاده از نرم افزار وی ال سی، از دسکتاپ خود اسکرین کست بگیریم؟

ضبط صفحه با vlc
ویندوز، به طور پیش فرض نرم افزاری برای ضبط کردن صفحه نمایش ندارد، ولی نرم افزار های زیادی برای این کار وجود دارند که اگر واقعا دنبال این نرم افزارها در اینترنت می گردید، مطمئن باشید که آنها قلابی نباشند. نرم افزار وی ال سی، یک گزینه مناسب برای این کار می باشد. این نرم افزار، ساخت سوئیس است که با سرعت خیلی زیاد کار ضبط ویدیویی را بدون نیاز به نصب نرم افزارهای دیگر انجام می دهد.

چگونه از صفحه نمایش ویندوز، عکس تمام صفحه بگیریم و یا از آن فیلم برداری کنیم؟

ضبط صفحه نمایش ویندوز
برای نرم افزارهای تخصصی و قدرتمند بیشتر، ما به شما OBS را پیشنهاد می کنیم که رایگان، متن باز و دارای ابزار و ویژگی های منحصر بفردی است، امکانات و ابزار هایی نظیر امکان قرار دادن واتر مارک بر روی ویدیو و حالت تصویر در تصویر همزمان صفحه وبکم و اسکرین شات کامپیوتر می باشد. هم چنین از این نرم افزار به عنوان رابط پخش زنده بازی های ویدیویی در سایت Twitch.tv استفاده می شود.

اگر شما نرم افزاری قدرتمند تر وبا قابلیت های زیاد تر ویرایش می خواهید، نرم افزار کمتازیا، بهترین نرم افزاری است که در اینترنت قرار دارد.

سیستم عامل مک

سیستم عامل مک نرم افزاری کارآمد و ساده به نام QuickTime  را برای ضبط تصویر صفحه نمایش ارائه می دهد.

برای ضبط کردن صفحه نمایش مک، باید نرم افزار کوییک تایم را فعال و بعد گزینه فرمان را فشار دهید تا بخش جست و جو باز شود. و در نهایت، کلمه QuickTime را وارد نمایید و دکمه ورود را بزنید. و اینک گزینه منو را باز کنید و کلمه New Screen Recording را انتخاب کنید. اگر می خواهید صدا را همراه با فیلم ضبط کنید، باید دکمه پایین نرم افزار را فشار دهید.
ضبط صفحه نمایش مک
نرم افزار کوییک تایم  به منظور گسترش فضای کاری به حالت minimize  در می آید و شما پس از اتمام کارتان می توانید به سادگی فرآیند ضبط را متوقف کنید. لازم به ذکر است که این نرم افزار قابلیت ویرایش و حذف قطعه های زائد فیلم را هم دارد.

اگر به نرم افزاری قدرتمند تر نیاز دارید، می توانیدOBS را نیز امتحان کنید. این نرم افزار صرفا برای ویندوز طراحی نشده است، بلکه با سیستم عامل مک نیز سازگاری کامل دارد.

لینوکس

ضبط صفحه نمایش اوبونتو

تعداد خیلی کمی از نرم افزار های پخش برای سیستم عامل لینوکس وجود دارد که شما می توانید درون جعبه بسته بندی شده آن ویا جستجو در اینترنت، آنها را بیابید.

یکی از معروف ترین و قدیمی ترین نرم افزار پخش برای لینوکس ، record my desktop است که همانطور که گفته شد، شما می توانید آن را از درون جعبه بسته بندی و یا سایت اینترنتی اوبونتو آن را نصب نمایید.

این نرم افزار را راه اندازی و گزینه های صوتی و تصویری اش را بررسی نمایید. با این نرم افزار، شما می توانید کل یا بخشی از صفحه نمایش خود را ضبط کنید. این نرم افزار دارای طرحی ساده می باشد و با بهترین گزینه های ضبط تصویر زمینه  را در خود جای داده است.

چگونه تصویر زمینه اندروید۴.۴ نسخه کیت کت خود را ضبط نمایید؟

ضبط صفحه نمایش اندروید اسکرین کست اندروید

سیستم عامل اندروید به شما قابلیت ضبط تصویر با فرمت mp4 را می دهد. این قابلیت در نسخه اندروید ۴.۴ و حتی نسخه پنجم آن نیز قابل اجرا است. برای استفاده کردن از این قابلیت، شما باید دستگاه اندروید خود را با استفاده از کابل یو اس بی، به کامپیوتر متصل نمایید. دستگاه اندرویدتان را به وسیله کابل یو اس بی، به سیستم عامل ویندوز، مک یا لینوکس متصل و به وسیله نرم افزار ای دی بی، صفحه نمایش را فیلم برداری کنید.

و اما چطور از صفحه نمایش آیفون و یا آیپد که سیستم عامل مک دارد، ضبط فیلم را انجام دهیم؟

ضبط صفحه نمایش ios
امروزه اپل به شما پیشنهاد راحتی را برای ضبط تصویر نمایش می دهد. برای برخورداری از این ویژگی، دستگاه شما باید دارای نسخه ۸ و یا جدیدتر باشد که متاسفانه این ویژگی فقط برای کاربران مک می باشد.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 6 =