مزایای ویدیو مارکتینگ در اینستاگرام

اینستاگرام ویدیو مارکتینگ یکی از جدیدترین روش های بازاریابی برای موفقیت هر برند است. زمانی که اینستاگرام در سال 2010 راه اندازی شد، طوفانی را در میان شبکه های اجتماعی بر پا کرد. بر اساس آمار سایت Statista.com اینستاگرام در سال 2013 دارای 90 میلیون کاربر بوده است، در حالی که در سال 2015 تعداد کاربران آن به بیش از 400 میلیون کاربر افزایش پیدا کرده است. این سریع ترین میزان رشد میان شبکه های اجتماعی است.

گذشته از تعداد زیاد کاربران، اینستاگرام یک فرصت منحصر به فرد و طلایی را برای بازاریابی برندها بوجود آورده است زیرا تصویر محور بودن اینستاگرام، بازاریابی از طریق آن را بسیار تاثیرگذار نموده است. حالا اوضاع خیلی بهتر نیز شده است زیرا شما می توانید با انتشار ویدیوهای 60 ثانیه ای در اینستاگرام، خیلی بهتر و با تاثیرگذاری بیشتر با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و به معنای واقعی برند خود را محبوب کنید و بدرخشید. بنابراین برای موفقیت برند خود، شما به چیزی به جز اینستاگرام ویدیو مارکتینگ نیاز ندارید.
آن چیزی که بازاریابی برند شما را قدرتمند می سازد، استقاده از محتوای قوی و مرتبط است. بازاریابی از طریق اینستاگرام این اجازه را می دهد تا به درستی شعار و شخصیت برند خودتان را به نمایش در بیاورید و بتوانید با مخاطبان بصورت بسیار صمیمی ارتباط بر قرار کنید. ویدیو مارکتینگ از طریق اینستاگرام (Instagram Video Marketing) یک شانس بزرگ برای هر برند است تا از فضای صمیمی اینستاگرام به بهترین شکل به نفع خود استفاده نماید.
از نظر ساختاری، اینستاگرام بر این اساس ساخته شده که به کاربران موبایلی قابلیت ثبت لحظات زندگیشان را بصورت تصویری بدهد. به عبارت دیگر هدف از راه اندازی اینستاگرام، ایجاد یک دفترچه یاد داشت تصویری بود. اما حالا حضور کسب و کارها در اینستاگرام یک امر ضروری است و ویدیو مارکتینگ از طریق اینستاگرام یک کلید موفقیت برای هر برند است.

چند وقتی بیشتر از خبر افزایش مدت 15 ثانیه ای ویدیوها در اینستاگرام به 60 ثانیه نمیگذرد. اینستاگرام با این کار خواسته تا کاربران از ساخت و تماشای ویدیوها، لذت بیشتری ببرند. این خبر برای یک کاربر عادی، تنها شاید خوشحالی را به همراه داشته باشد اما صاحب یک برند را قطعا به فکر فرو خواهد برد چرا که این قابلیت می تواند یک فرصت ویژه، برای بازاریابی هر کسب و کار باشد.

جالب است بدانید که میزان بازدید از ویدیوهای اینستاگرام در چند ماه اخیر رشد قابل توجه ای داشته است که این نشان دهنده درصد نمایش بیشتر ویدیوهای کسب و کارها است. برخلاف یوتیوب، انتشار ویدیوهای شما در اینستاگرام، در حلقه طرفدارانتان قرار میگیرد و این شانس دیدن شدن ویدیوها و ارتباط برقرار کردن با مخاطبان بازار هدف را بسیار بالا می برد.
ویدیو جذاب ترین نوع محتوا برای کاربران است. اما تماشای ویدیوهای تبلیغاتی یک برند زمانی برای یک کاربر می تواند لذت بخش باشد که در جای درست قرار بگیرد. شبکه اجتماعی اینستاگرام بگونه ای است که در آن هیچ اجباری برای تماشا ویدیوها و دنبال کردن صفحات وجود ندارد. بنابراین ویدیوهای شما شانس زیادی برای دیده شدن دارند زیرا در اینستاگرام کاربران خودشان با علاقه به حلقه طرفداران یک برند می پیوندند.
اینستاگرام ویدیو مارکتینگ این قابلیت را برای شما بوجود می آورد که براحتی بتوانید پیام خود را بصورت قوی تر به مخاطبانتان منتقل کنید. پیام شما در ویدیوها می تواند معرفی برند، محصولات و سرویس های شما باشد، نحوه کار محصولاتتان را آموزش دهد و یا نمایش یک لحظه جذاب یا هر چیز دیگر باشد. مهم این است که این فرصت در اینستاگرام محیا است تا بتوانید با تاثیرگذاری بیشتر با مخاطبانتان در ارتباط باشید و در نتیجه آن، برند خود را محبوب تر و موفق تر نمایید.

شما می توانید اینستاگرام ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی از طریق اینستاگرام را براحتی با تولید فیلم های کوتاه، برای برند خود راه اندازی کنید. اما اگر می خواهید از این نوع بازاریابی نتیجه مطلوبی بگیرید باید استراتژی داشته باشید. هر چه حرفه ای تر عمل کنید و ویدیوهای جذاب تری تولید کنید، مخاطبان بیشتری را جذب خواهید نمود.
اینستاگرام ویدیو مارکتینگ یک فرصت ناب را برای بازاریابی برندها بوجود آورده است. اگر می خواهید برند شما نیز در اینستاگرام خوش بدرخشد، باید آن را جدی بگیرید و از آن بدرستی به نفع خودتان استفاده کنید.

آنچه خواندید تنها بخشی از مزایای اینستاگرام ویدیو مارکتینگ بود که توانستیم در این مقاله بگنجانیم. از این که تا پایان این مقاله را مطالعه نمودید از شما متشکریم. احتمال می دهیم که با خواندن این مقاله و پی بردن به مزایای اینستاگرام ویدیو مارکتینگ شما نیز به این شیوه از بازاریابی علاقه مند شده باشید و تمایل داشته باشید تا برای کسب و کار خود از این شیوه بازاریابی که بسیار تاثیرگذار است استفاده نمایید اما شاید ندانید از کجا باید شروع کنید. همان طور که در متن مقاله نیز اشاره شده برای گرفتن نتیجه مطلوب از بازاریابی ویدیویی در اینستاگرام باید استراتژی داشته باشید و بصورت حرفه ای عمل کنید.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − ده =