بازاریابی ویدیویی یا ویدیومارکتینگ (Video Marketing) در ایران به پیش می‌تازد!

بازاریابی ویدیویی یا ویدیومارکتینگ (Video Marketing) در ایران به پیش می‌تازد!

احتمالا برای تمامی فعالان و علاقمندان حوزه بازاریابی دیجیتال در ایران، که بازاریابی ویدیویی یا Video Marketing را به عنوان یکی از ابزارهای این حوزه می‌شناسند جالب خواهد بود که بدانند چقدر ویدیو توسط ایرانی‌ها در سایت آپارات به عنوان بزرگترین سرویس به اشتراک‌گذاری ویدیو در ایران، بارگذاری و دیده می‌شود.
اخیراً این سایت با انتشار گزارشی جالب توجه اعلام کرده که به رکورد ۷ و نیم میلیون نمایش ویدیو در روز دست یافته است. این عدد معادل ۴۵ میلیون دقیقه تماشای ویدیو است که برای یک نفر هشتاد و پنج سال طول خواهد کشید.

نمایش ویدیو در سایت آپارات از مرز هفت و نیم میلیون گذشت!

در بخشی از این گزارش اشاره شده که مقدار نمایش ویدیو طی هر روز از سال ۲۰۱۱ با ۶۰۰۰۰ نمایش روزانه در سال ۲۰۱۶ به رکورد هفت و نیم میلیون نمایش روزانه رسیده است.
فعال‌ترین گروه کاربران سایت آپارات با بیشترین میزان بارگذاری ویدیو، گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال است که این گروه ۴۰ درصد بارگذاری محتوا بر روی این سایت را انجام می‌دهند.
در این میان به ترتیب موبایل با ۶۲ درصد، کامپیوترهای شخصی با ۲۹ درصد و تبلت با ۸ درصد ترکیب دسترسی و بارگذاری ویدیو را به خود اختصاص داده‌اند. این می تواند به آن معنا باشد که سایت آپارات بخش بزرگی از موفقیت خود در جذب مخاطبان را مدیون توسعه گوشی های هوشمند و اینترنت موبایل در ایران است.

مطلب مرتبط بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چطور کار می‌کند؟

بازاریابی ویدیویی و ظرفیت رو به توسعه آن

اگر چه انتشار گزارش آپارات تا حدودی جنبه معرفی دستاوردهای درون شرکتی داشته و از سوی منابع مستقل قابل تایید نیست اما حتی اگر در همین چارچوب هم به آن بنگریم حاوی برخی نکات طلایی برای متخصصان حوزه بازاریابی و تبلیغات خواهد بود:
۱- گزارش آپارات تنها بخشی از تولید و انتشار محتوای ویدیویی را به تصویر کشیده است و طبیعتا اعداد و ارقام مربوط به تولید و انتشار مستقیم ویدیو و یا رسانه های دیگری نظیر اینستاگرام فیس بوک و یا یوتیوب در آن لحاظ نشده است.
۲- شکل‌گیری رسانه‌های دیجیتالی و رقابت شانه به شانه آن‌ها با صدا‌وسیما در ایران روز به روز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد؛ به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود به زودی، تولید و انتشار ویدیو منحصرا در کانال‌های آنلاین با سرعت خارق‌العاده‌ای توسعه یابد.
۳- آمار منتشر شده در این گزارش به تنهایی بیانگر شکل‌گیری یک رسانه جدید و پرمخاطب در ایران است که با توسعه نجومی، ظرفیت ویژه‌ای را در خود شکل داده است‌. به نظر می‌رسد با چنین رشد چشم‌گیری، ضرورت توجه به ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی در برنامه‌های بازاریابی دیجیتال در شرکت‌ها بیش از پیش اهمیت یافته است.
[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =