تبدیل فرمت با استفاده از نرم افزار قدرتمند هند بریک | HandBrake

اگر می خواهید فایل ویدیویی خود را به فرمت دیگری تبدیل کنید اما مطمئن نیستید از چه نرم افزاری استفاده کنید، نرم افزار هند بریک (Handbrake) مورد استفاده شما قرار می گیرد. امروز ما به شما طریقه تبدیل کردن فرمت یک ویدیو به فرمت های دیگر را آموزش خواهیم داد. در دنیا، نرم افزارهای زیادی برای تبدیل کردن فایل وجود دارند که خود را رایگان جلوه می دهند و از طرح های پر زرق و برق نیز برخوردار هستند. اما، از آن جایی که ما از اطلاعات کافی برخوردار هستیم، می دانیم که این نوع نرم افزار ها به جز ضرر و زیان منفعتی ندارند.

نرم افزار هند بریک (Handbrake)

نرم افزار هند بریک (Handbrake), حدود ۱۰ سالی هست که به عنوان یکی از بهترین نرم افزار برای تبدیل کردن یک فرمت به فرمت دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. هند بریک (Handbrake)، یک نرم افزار کارآمد و فاقد هرگونه بخش های اضافی و اسپم می باشد. بنابر این، شما فقط نرم افزاری را که دانلود کرده اید را بدون هیچ نرم افزار اضافه دیگری دریافت خواهید کرد.
این نرم افزار بر روی سیستم عامل های Windows, Mac, Ubuntu قابل اجرا است. در این قسمت می خواهیم کار کرد این نرم افزار را بر روی چارت گرافیکی زیر نشان دهیم.

نیم نگاهی سریع بر روی برنامه
نرم افزار هند بریک (Handbrake), بدون شک، یکی از آسان ترین کانورترهای فرمت ویدیویی در جهان به شمار می آید.

هند بریک

در نوار بالای نرم افزار ۶ گزینه دیده می شود که از طریق آن ها می توان کنترل این نرم افزار را در دست گرفت؛ به طور مثال امکان وارد کردن فایل ویدیویی (import) و در صف قرارادادن ویدیو ها برای تبدیل فرمت از جمله بخش های اصلی این قسمت به حساب می آید.

هند بریک

در زیر این گزینه ها، جزئیات منبع و مقصد قرار دارد .منظور از مقصد یعنی فایل تبدیل شده در کدام قسمت و به چه اسمی ذخیره شود. ولی منبع جزئیاتی را مثل عنوان فایل، زاویه ها و دکمه کرکره ای را مشخص می کند. دکمه کرکره ای به شما اجازه تبدیل فایل بر اساس ترتیب قسمت، زمان بر حسب ثانیه و یا فریم آن را می دهد.

سرانجام، تنظیمات خروجی فایل را خواهید دید که کارایی های فراوانی از جمله تغییر کیفیت، اضافه کردن زیرنویس و چیزهای دیگری را برای تنظیم کردن ویدیو به صورت صوتی یا تصویری به شما می دهد.

هند بریک

امروزه شما برای تبدیل کردن فرمت یک فایل به فرمتی دیگر آزرده نخواهید شد، چرا که ما به شما آسان ترین راه را برای این کار نشان می دهیم.
نرم افزارهای تبدیل ویدیو، کار مارا آسان کرده اند.
اگر در شرایطی قرار بگیریم که مثلا می خواهیم فایلی را با Google chrome tab باز کنیم ولی Google chrome به خاطر فرمت متفاوت ویدیو، توانایی پشتیبانی از آن فایل را نداشته باشد، باید چه کاری انجام داد؟
در این مثال، فرمت فایل ما MKV ویا Matroska است که این نوع فایل ها در فیلم های انیمیشن و ویدیو هایی با زبان خارجی بسیار رایج هستند چون می توان با استفاده از آن ها، جزئیات ریزی را مثل زیرنویس فیلم، درون آن جایگزین کرد. پخش کننده ویدیویی VLC ممکن است که فایل با کیفیت MKV را پشتیبانی کند ولی پخش کننده های دیگر مثل Media player و Chrome قادر به انجام اینکار نیستند.
بنابر این، برای اینکه تمام پخش کننده های ویدیویی فایل ما را باز کنند، ما باید فرمت آن را از MKV به MP4 تبدیل کنیم. اگر شما یک فایل MP4 داشته باشید، شانس پشتیبانی آن توسط پخش کننده های ویدیویی موجود خیلی زیاد است.

اولین کار برای تغییر فرمت، انتخاب کردن فایل مورد نظر و فشردن دکمه Source و بازکردن فایل توسط دکمه کرکره ای است. هم چنین شما با درگ اند دارپ به سادگی میتوانید فایل ویدیویی مورد نظرتان را وارد محیط نرم افزار کنید.

هند بریک

پس از خروجی گرفتن از نسخه تبدیل شده، به سادگی می توانید از آن سایر پخش کننده های ویدیویی استفاده کنید.

هند بریک

و اینک شما شاهد تبدیل شدن فرمت فایل خواهید شد

برای انجام این کار، ما هیچ دخالتی در جدول مربوط به خروجی فایل نمی کنیم و فایل خروجی ما از فرمت
mkv به mp4 تبدیل خواهد شد .تمام کاری که ما باید بکنیم، تعیین کردن مکان و اسم فایل خروجی توسط نرم افزار هند بریک است.

برای تعیین کردن مکان مقصد فایل ، بر روی دکمه Browse کلیک می کنیم و فایل مورد نظر را در مکانی دلخواه ذخیره می نماییم.

برای مطمئن شدن از صحت خروجی مورد نظرمان بر روی آخرین گزینه نرم افزار هند بریک نگاهی دوباره می اندازیم و دکمه استارت را می زنیم

هند بریک

بسته به سرعت کامپیوتر شما و یا اندازه حجم فایل، این فرآیند ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. مدت زمان باقیمانده در زیر نرم افزار قابل مشاهده است
در اینجا شما خواهید دید که ۶درصد از این پروسه به اتمام رسیده است و هنوز ۱۹ دقیقه دیگر برای اتمام فرایند باقی مانده است

هند بریک

وقتی انجام این پروسه به اتمام رسید، ما قادر به پخش این فایل در کروم و بقیه پخش کننده های ویدیو مثل موبایل، تبلت و حتی صفحه نمایش تلویزیون هستیم

هند بریک

کار با نرم افزار هند بریک خیلی آسان و بدون ریسک است و می توانیم فایلمان را به هر فرمتی تبدیل کنیم. ما به جرئت به شما این نرم افزار را پیشنهاد می کنیم و به عقیده ما، این نرم افزار از بقیه نرم افزارهایی که در اینترنت برای دانلود قرار می گیرد بهتر است

[download_url_post]

46 دیدگاه برای “تبدیل فرمت با استفاده از نرم افزار قدرتمند هند بریک | HandBrake

  1. اردشیر پور شعبان گفته:

    بعد از تبدیل فیلم اصلی خودم حذف شد و فیلم قبلی بر روی فیلم جدیدم ریپلیس سد الان در حال حاضرفیلم اصلی خودم رو ندارم چگونه میتونم فیلم اولیه ام ر بازیابی کنم

    • سید مجید موسوی گفته:

      همیشه این نکته لازم هست که نام دیگر را برای ویدیو هایی خروجی از نام ویدیوی اصلی داشته باشید.

  2. ashkani گفته:

    سلام خدمت جناب موسوی عزیز و تیم زود ویدیو مثل همیشه عالی و بسیار کاربردی.

  3. kimiajafari گفته:

    سلام خسته نباشید ، ببخشید میخواستم بدونم نصب این برنامه روی ویندوز 32 بیتی امکانش هست یا خیر ؟ روی سیستم من نصب نمیشه هرکاری که میکنم.

    • zood video گفته:

      بله این امکان هست فقط در قسمت دانلود باید ورژن 32 بیتی را دانلود کنید

    • zood video گفته:

      با سلام در قسمت محصولات می توانید این آموزش را دنبال کنید

    • فست گفته:

      با سلام، نرم افزار های متعددی وجود دارد؛ اما این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار ها در این زمینه به شمار می‌آید.

  4. نعمت زاده گفته:

    فک میکنم بهتر از این برنامه برای کانورت ویدیو پیدا نکردم ممنون از شما

  5. اشتراک‌ها: نرم افزار پخش mp4 – رادیو موزیک – دانلود آهنگ جدید

  6. اشتراک‌ها: نرم افزار كم كردن حجم ويدئو – رادیو موزیک – دانلود آهنگ جدید

  7. خراطین گفته:

    واقعا خوب بود ،، من برم بقیه ببینم

    سایت جالبی دارید واقعا لینکتونو برای چندتا از دوستام فرستادم بدردشون میخوره ،، ممنون

    • سید مجید موسوی گفته:

      نرم افزار هند برک از تمامی برنامه های کانورت ویدیو قوی تر هست

  8. سلام گفته:

    سلام من میخوام یک ویدیو 800 مگابایت رو کم حجم کنم و خروجی هم دو گیگ جاداره اما وقتی میزنم روی استارت این پیام رو میده O Automatic Error Your destination directory is low on diskspace. Please free up some disk space on your destination drive. Alternatively you can change the level at which this alert triggers in Options OK لطفا پاسخ بدید ممنون

    • سید مجید موسوی گفته:

      سلام و درود بر شما / برای کم کردن حجم فیلم MP4 بستگی دارد برای چه حجمی نیاز داشته باشید اما در کل برای موبایل 720 با RF 25 قرار میدهند و برای آپلود روی سایت آپارات 1280 با RF 24

  9. Alireza گفته:

    سلام ، من زیرنویس رو به فیلم میچسبونم ولی زیرنویس بهم ریخته میاد چیکار کنم درست شه؟

    • مهدی بیرجندی گفته:

      از چه نرم افزاری استفاده می‌کنید؟ با چه سبک از بهم ریختگی مواجه هستید؟ آیا زیرنویس به صورت علامت سوال نشان داده می‌شود؟

  10. آتیه گفته:

    درود بر شما برای کاهش حجم ویدیوها برای اینستاگرام که گویا باید زیر پونزده مگ باشه چه تغییراتی رو باید انجام بدیم؟ وقتی تغییرات رو اعمال میکنیم توی این برنامه امکانش نیست ببینیم که حجم فایل خروجیمون چند میشه؟

    • مهدی بیرجندی گفته:

      H. 264 Codec.
      AAC Audio.
      3 500 kbps bitrate for video.
      Frame rate of 30 fps (frames per second)
      Maximum file size of 15 mb.
      Video must be a maximum of 60 seconds.
      Maximum video width is 1080 px (pixels) wide.

  11. میثم گفته:

    با سلام
    چرا نمیشه فایل ها رو به صورت گروهی کانورت کرد؟ اگر کسی بلده لطفا به ما هم آموزش بده

    • مهدی بیرجندی گفته:

      این کار در نزم افزار هندبریک به راحتی قابل انجام است. ابتدا پریست مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید. سپس به قسمت source مراجعه بفرمایید. در این بخش می‌توانید فولدر مد نظر خودتون رو انتخاب کنید. در گام نهایی از قسمت Add to Queue گزینه Add All را انتخاب بفرمایید تا تمامی کلیپ‌های موجود در کلیپ انتخابی به صف پردازش اضافه شود. سپس دکمه start را بزنید.

  12. میثم گفته:

    چجوری میشه فایل ها رو به صورت گروهی کانورت کرد؟ مثلا کل فایل های موجود در یک فولدر رو؟

    • مهدی بیرجندی گفته:

      این کار در نزم افزار هندبریک به راحتی قابل انجام است. ابتدا پریست مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید. سپس به قسمت source مراجعه بفرمایید. در این بخش می‌توانید فولدر مد نظر خودتون رو انتخاب کنید. در گام نهایی از قسمت Add to Queue گزینه Add All را انتخاب بفرمایید تا تمامی کلیپ‌های موجود در کلیپ انتخابی به صف پردازش اضافه شود. سپس دکمه start را بزنید.

  13. رضا گفته:

    سلام نرم افزار قبلاد در دو کامپیوتر نصب کردم و چند مورد کاهش حجم فیلم انجام دادم . ویندوز 32 بیتی. الان در هردو کامپیوتر 5 درصد انجام میده و بلافاصلع خطا میده و نرم افزار را می بندد.

    • مهدی بیرجندی گفته:

      تا کنون با چنین مشکلی از سوی کاربران این نرم‌افزار مواجه نبودیم. لطفا از نصب درست نرم‌افزار مطمئن شوید. می‌توانید آخرین نسخه رایگان این برنامه را از اینجا دانلود بفرمایید.

  14. پوریا گفته:

    سلام در قسمت lagecy گزینه نرمال در ورژن جدید این نرم افزار وجود نداره باید روی کدام گزینه بزاریم برای کم کردن حجم فیلم ؟ ممنون

    • مهدی بیرجندی گفته:

      با سلام و احترام. در بسیاری از اوقات حتی بدون انجام هیچ گونه تنظیمات خاص، و تنها با فشردن دکمه start encode حجم ویدیو کم خواهد شد، آن هم بدون تغییر در اندازه و تنظیمات قبلی ویدیو. اگر به دنبال انجام تنظیمات خاصی هستید میتوانید از قسمت preset یکی از استاندارد های پیش فرض را برای ویدیو خود انتخاب کنید و یا به سادگی از طریق ساخت پریست جدید و یا انجام تنظیمات در تب های summary, dimensions و video به تنظیمات دلخواه خود دسترسی پیدا کنید. موفق باشید.

  15. رضا گفته:

    سلام خدمت شما من الان یه فیلم دارم حجمشو کم میکنم 135مگه ومن روی گزینه (avg bitrate (kbps زدم باید چه عددی رو وارد کنم؟من 100رو زدم درسته؟

    • مهدی بیرجندی گفته:

      سلام. هر چه بیت ریت بالاتر باشه کیفیت و حجم بالاتره

      • رضا گفته:

        ممنون ازشما فقط میشه بگید به نظرون چه عددی رو وارد کنم خوبه؟

  16. علی گفته:

    با سلام من از وقتی نرم افزارhandbrake نصب کردم، شکل آیکون کل فیمها عوض شده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چطور شکل اونها رو به حالت اولیه برگردونم

  17. سجاد گفته:

    آیا از طریق این نرم افزار میشه دو ویدئو رو با هم ادغام کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 11 =