رازهای ویدئو مارکتینگ

راز های ویدئو مارکتینگ (قسمت4از5)

رازهای ویدئو مارکتینگ –ساخت ویدئو به راحتی هر چه تمام تر تنها در 6 گام(قسمت چهارم)

سلام، به جهارمین قسمت از دوره آموزشی رازهای ویدئو مارکتینگ خوش آمدید!

تقریبا به پایان دوره نزدیک میشویم و پس از اتمام آن اگر به تمامی مواردی که گفته شد عمل کنید مسلما شما هم خواهید توانست برای رونق کسب و کارتان ویدئوهای شگفت انگیزی را خلق و با مشتریانتان به اشتراک بگذارید.

طبق تحقیقاتی که انجام دادیم، متوجه شدیم که بسیاری از افرادی که در این حوزه ورود پیدا میکنند به دلیل عدم شناخت درست اهدافشان از رازهای ویدئو مارکتینگ وحشت دارند و به همین دلیل خروجی کارشان از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

آنها واقعا نمیدانند که از کجا باید شروع کنند، چگونه زمان را باید مدیریت کرد و همینطور درباره خیلی از عوامل ناشناخته ای که بر سر این راه قرار دارد اطلاعی ندارند.

توصیه ما به شما این است که این گونه افکار را از خودتان دور کنید و کلیه باز خورد های منفی را کنار بگذارید، چون حتما به کارتان لطمه خواهد زد. کار ها را قدم به قدم انجام دهید و با شلوغ کردن محیط کاریتان باعث از بین رفتن تمرکز نشوید!

پس از انجام شش گام بسیار ساده قادر خواهید بود تا هر گونه ویدیویی که مد نظر دارید را خلق کنید و با وارد شدن به این شش گام خواهید توانست بدون این که حتی زمان را حس کنید، ویدئوهای زیبا و خاص خودتان را بسازید.

گام اول: اراده

گام اول از رازهای ویدئو مارکتینگ داشتن اراده است. داشتن اراده یکی از مهم ترین و اساسی ترین گام ها است، برای این که بتوانید قبل از شروع کار هدفتان از ساخت ویدیو، نحوه پرداختن برای جذب مخاطب بیشتر و سایر عوامل رو در نظر داشته باشید، باید حتما اراده کافی برای انجام کار را در خودتان تقویت کنید.

شاید در ظاهر این گام نکته ی بخصوصی نداشت و بسیار ساده بود اما به کار بردن آن بسیار حیاتی است!

گام دوم: بازبینی

دومین گام از رازهای ویدئو مارکتینگ این است که زمانی که شما ویدیوی خودتان را می سازید، باید همواره به آن نگاهی داشته باشید و خودتان را به جای مخاطب قرار دهید. شک نکنید که این کار ارزش بسیار زیادی خواهد داشت؛ چند لحظه وقت بگذارید و ویدیوی خودتان را بازبینی کنید. فرقی ندارد که ویدیوی شما از چه نوعی است؛ میخواهد ویدیویی از ارائه مستقیم یک پاور پوینت باشد یا این که شما مستقیما جلوی دوربین صحبت کنید، ویا حتی معرفی نحوه عملکرد یه وبسایت خاص، اما لازم است حتما بازبینی را مد نظر خودتان قرار دهید.

اگر واقعا ایده ای برای ویدیوی خودتون ندارید کافی است تنها نیم ساعت وقت بگذارید و با بررسی ویدیو های پر بازدیدی که در سایت های مختلف نظیر آپارات وجود دارد، ایده ی خودتان را ایجاد کنید.

گام سوم: از روی متن بخوانید!

اگر میخواید چیزی رو توضیح و ارائه دهید، هیچ ایرادی ندارد که آن را در مقابل خودتان داشته باشید و از روی آن بخونید!

حداقل میتوانید برای یکپارچه شدن صحبت ها کلیاتی از آن و کلمات کلیدی را یادداشت کنید. روی این مسئله حتما وقت بگذارید و از قدرت آن غافل نشوید.

برای این که بتوانید مخاطبان خودتان را هر چه بیشتر و بهتر در کار مشارکت دهید و پیامتون را به بهترین شکل ممکن ارائه بدهید اجرای این گام خیلی مهم و اساسی است؛ پس لطفا هرگز فراموش نکنید.

گام چهارم: کارتان را ضبط کنید!

خب حالا که عزم و اراده خودتان را بکار گرفتید و میدانید که قرار است چه کاری انجام شود و آن را به طرح و متن تبدیل کردید، وقت آن می رسد که کار را ثبت و نهایی کنید.

اصلا نترسید! کافی است دکمه record  روی دوربین را فشار دهید و ضبط را بدون هیچ ترس و استرسی ادامه بدید.

شاید هم اصلا نخواید خودتون مقابل دوربین باشید، هیچ ایرادی نداره، فقط با در نظر گرفتن این موارد فرآیند ضبط و ساخته شدن ویدیو را انجام دهید.

گام پنجم: تدوین و خروجی

پس از این که فرآیند ضبط را انجام دادید، وقت آن می رسد که عملیات تدوین فیلم را انجام دهید، چرا که مسلما تصاویر خام زیادی بدست آورده اید که شاید مناسب استفاده نباشد و نیاز باشد تا روی آنها عملیات تدوین صورت پذیرد.

اگر در این کار آماتور هستید و یا با الفبای آن آشنایی ندارید، بهتر است تا کار را به کاردان واگذار و برون سپاری کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

تا به این جا ساختار کلی ویدیو، شکل و شمایل خودش را پیدا کرده است و وقت آن رسیده که گام ششم و نهایی، یعنی منتشر کردن آن را انجام دهید.

گام ششم: انتشار ویدیو

به طور مختصر دو راه کلی برای به اشتراک گذاشتن ویدیو وجود دارد که بواسطه آنها میتوانید ویدیو های خودتان رو با میلیون ها نفر به اشتراک بگذارید.

در واقع این دو مکان راهکار هایی برای میزبانی رایگان و عمومی ویدیو های شما هستند و علاوه بر این به شما کمک می کنند که به بازدید بیشتری دست پیدا کنید و از طرفی مخاطبان و جامعه هدف شما به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند.

سایتی نظیر یوتیوب و آپارات به خوبی این کار را برای شما انجام می دهد. اما گاهی اوقات بنا به دلایلی تمایل دارید که ویدیو های خودتان را با افراد محدودی به اشتراک بگذارید و یا حتی آنها را به راحتی بفروشید.

برای انجام این کار شما مسلما به یک راهکار میزبانی شخصی احتیاج پیدا خواهید کرد.

اجازه بدهید تا به این جای کار مرور کوتاهی بر 4 قسمت گذشته داشته باشیم؛ اگر خاطرتان باشد در این مدت آموختید که حتما برای ساخت یک ویدیو نیازمند نقشه راه هستید، یاد گرفتید که به درستی از ابزار برای تسهیل شدن فرآیند ساخت استفاده کنید، برنامه زمان بندی داشته باشید تا بتوانید به موقع به همه کارها برسید و در انتها هم این شش گام را طی کنید.

در قسمت بعد هم در آخرین بخش رازهای ویدئو مارکتینگ نکات و ترفند های خوبی را به اشتراک خواهیم گذاشت، پس با ما همراه باشید.

با تشکر از همراهی شما

زود ویدیو

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 5 =