راهکارهای ویدیو مارکتینگ برای ایرانی ها(قسمت اول)

راهکارهای ویدیو مارکتینگ برای ایرانی ها(قسمت اول)

راستش را بخواهید تا آدم خودش چیزی را تجربه نکند، هرگز به آن اعتقاد عمیق پیدا نمی‌کند. موضوع ویدیو مارکتینگ هم چیزی فراتر از این نیست که بارها شنیده‌ایم از سال ۲۰۱۶ به بعد دنیای مارکتینگ حول ویدیو و رسانه تصویری می‌چرخد. درست یادم می‌آید سال گذشته مثل همین روزها، وقتی می‌خواستم یک تبلت خریداری کنم، تصمیم گرفتم به طور آنلاین این کار را کنم چون واقعا وقت بیرون رفتن را نداشتم. سایت‌های مطرح زیادی بودند که با قیمت‌های خوبی تبلت مورد نظرم را می‌فروختند اما نگران بودم که آن چیزی که می‌خواهم نباشند. تا اینکه توانستم در یکی از این سایت‌ها، یک فیلم ۳۰ دقیقه‌ای از معرفی تبلت دلخواهم پیدا کنم. تنها این ۳۰ دقیقه توانست در تصمیم قطعی من موثر واقع شود. اینجا بود که ارزش ویدیو مارکتینگ را درک کردم. البته بعد از دیدن این فیلم به دلایل مختلف تصمیم گرفتم از وب سایت ارائه دهنده فیلم، محصول مورد نظرم را خریداری کنم.

video marketing

امسال بعد از یک سال به این فکر افتادم که برایتان از ویدیو مارکتینگ بنویسم و راه و چاه‌های این مقوله را واکاوی کنم تا بتوانید شما هم از این شاخه‌ی قوی و موثر بهترین تاثیر را بگیرید.

اولین قدم برای نوشتن این راهنما، همراه با یاد آوری موانعی بود که در مقوله ویدیو در ایران مشاهده می‌شود. از جمله سرعت‌های ذغالی اینترنت! هزینه‌های غیر معقول ترافیک و حتی عدم علاقه‌ی مردم به مشاهده‌ی فیلم. به هر حال نمی‌توان از اهمیت ویدئو مارکتینگ چشم پوشی کرد بنابراین از این موانع می‌گذریم هر چند همیشه وجود دارند.

 ویدیو مارکتینگ چیست؟

به فرآیند بازاریابی از طریق فیلم و ویدیو و کلیپ ویدیو مارکتینگ می‌گویند. اگر معنی و مفهوم بازاریابی را به خوبی درک کنیم و آن را در فیلم پیاده کنیم به درستی ویدیو مارکتینگ را به کار گرفته ایم. مارکتینگ به طور کلی به معنی، شناخت بازار، مشتری، محصولات، بازارسازی و تبلیغات گفته می‌شود.

ابزارهایی که برای ویدیو مارکتینگ نیاز داریم چیست؟

ویدیو مارکتینگ نیاز به ابزار حرفه‌ای ندارد. شما می‌توانید از فیلم‌های آماده در اینترنت نیز استفاده کنید. اما اگر بتوانید اختصاصی سازی کنید و خودتان فیلم تان را تهیه کنید خیلی موفق‌تر خواهید شد.

اما یک موضوع کاربردی، یک دوربین تقریبا با کیفیت ( حتی دوربین با کیفیت گوشی و تبلت )، فضای مناسب، و یک میکسر خوب می‌تواند نیاز شما را برای ساخت فیلم تبلیغاتی قوی مرتفع کند.

بهترین سایت‌ها برای ویدیو مارکتینگ کدام هستند

در حال حاضر سایت‌های زیادی برای اشتراک گذاری ویدیو وجود دارد اما از نظر کاربردی، یوتیوب و آپارات بهترین انتخاب‌ها برای ایرانی‌هاست. نگران فیلتر بودن یوتیوب نباشید چرا که راه حل مشکل فیلترینگ در دست اکثر کاربران است. یوتیوب تاثیرات مثبتی بر کسب و کار‌ها دارد که تنها محدود بر مارکتینگ نیست.

بازاریابی ویدیویی

چه کسانی از فیلم در پروسه خرید استفاده می‌کنند؟

عموما افرادی که نسبت به تصمیم خرید خود اطمینان دارند اما به دنبال رفع ابهامات هستند از دیدن فیلم امتناع نمی‌کنند در عین حال، اگر طراحی و تولید فیلم با موضوعات هدفمند ایجاد شود می‌تواند کاربران زیادی را در خرید استاندارد‌تر کمک کند.

چرا فیلم تاثیر گذاری زیادی بر نظر مشتریان برای خرید دارد؟

تصور کنید فردی در حال تصمیم گیری برای خرید کفش است. وی کفش را وارسی می‌کند، بخش‌های مختلف آن را با دقت بررسی می‌کند، جنس آن را لمس می‌کند و حتی چسب و بند‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. بدین صورت با یک تجربه‌ی حس واقعی اقدام به خرید می‌کند. در دنیای آنلاین که همه چیز مجازی است این حس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند بنابراین فروشگاه‌های اینترنتی نیاز به این دارند که بتوانند یک تجربه واقعی از کار کردن با محصول در اختیار خریدار قرار دهند. هر چند عکس تا حدی می‌تواند در نمایش ظاهر به مشتریان کمک کند اما تجربه‌ی دیدن فیلم با تصویر و عکس خیلی فرق دارد. هر چه یک فروشگاه اینترنتی بتواند تجربه مقایسه و انتخاب را ملموس‌تر کند، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر از وی خرید کند.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =