نکاتی مهم در بازاریابی ویدیویی

تفاوت اساسی تجارت الکترونیکی با تجارت سنتی در نحوه تبادل اطلاعات می باشد. در تجارت سنتی اطلاعات از طریق ارتباطات چهره به چهره و یا حداکثر بوسیله تلفن و سیستم پستی انتقال پیدا می کرد ولی در تجارت الکترونیکی این فرآیند توسط شبکه های کامپیوتری صورت می پذیرد. پس آماده شوید:
1.برای این کار آماده شوید
ذهن خود را آماده این موضوع کنید که شما قرار است به هدفتان برسید. مردم دوست ندارند وارد کمپینی شوند که صاحب آن، هیچ تلاشی برای آن نمیکند. هیچ کس بیشتر از شما دلش برای کمپین شما نمی سوزد. موارد بسیار کمی هستند که مردم از یک کمپین به طور خودجوش حمایت کرده اند. اگر این اتفاق بیافتد، دیگر شما رهبر کمپین نخواهید بود و شما توسط افراد پرقدرت تر حذف خواهید شد.
2.استراتژی شبکه اجتماعی داشته باشید
فعالیت خشک و خالی در شبکه های اجتماعی خیلی کارساز نیست. هر چه قدر هم که هشتگ های قدرتمند و پر بازدیدی انتخاب کنید، نمی توانید بدون استراتژی در شبکه های اجتماعی موفق باشید. برای این کار نیاز است که برای خود یک هشتگ انتخاب کنید. سپس توجه دیگران را به خود جلب کنید و آنها را ترغیب کنید حتی اگر نمی خواهند از پروژه شما حمایت کنند، از هشتگتان به همراه یک پست استفاده کنند.
3.ساخت یک ویدیوی عالی
داشتن ویدیو، شرط اصلی و اساسی موفقیت یک کمپین است. از این ویدیو می توان در شبکه های اجتماعی استفاده کرد، و البته این ویدیو قرار است روی صفحه پروژه شما در سایت قرار بگیرد.
جالب است بدانید که برخلاف تصور خیلی از ما، 88 % وقت کاربران اینترنت به دیدن ویدیو میگذرد. پس ساخت ویدیو را جدی بگیرید.
4.ساخت یک صفحه مفید
مطبوعات و سایت های زیادی هستند که حاضرند از پروژه های کراودفاندینگ حمایت کنند. حمایت آنها می تواند درج یک خبر در سایت و شبکه های اجتماعی آنها باشد. همچنین ممکن است خبرنگاران علاقه داشته باشند در مورد پروژه و کمپینی که در شبکه های اجتماعی راه انداخته اید بیشتر بدانند. این به شما کمک خواهد کرد که پروژه خود را زودتر به موفقیت برسانید.
5.بحث کمک مالی را زود مطرح نکنید.
در مورد پروژه تان حرف بزنید، شور و شوقش را ایجاد کنید و از خود علاقه نشان بدهید. در نتیجه به طور طبیعی نگاه ها به سمت شما برخواهد گشت و از شما می پرسند که چه طور می توانند کمکتان کنند؟ در این صورت است که شما می توانید در مورد پروژه و حمایتی که نیاز دارید صحبت کنید. یادتان باشد که حتماً باید در مورد فایده هایی که برای آنها دارد و پاسخ مالی ای که به حامیان خود می دهید، حرف بزنید و آنها را مطمئن کنید. جلب اعتماد حامیان، رمز موفقیت پروژه است.
6.قبل از شروع پروژه، علاقه ایجاد کنید
حتی قبل از این که پروژه شما روی سایت قرار بگیرد، می توانید فعالیت خود را شروع کنید. مانند فعالیت های انتخاباتی که قبل از اعلام اسامی نامزدها انجام می شود. در این صورت، شما فرصت این را خواهید داشت که با جلب افراد مختلف، تعداد کسانی که ممکن است از شما حمایت کنند را افزایش بدهید. حواستان باشد که تا پروژه شما به گوش کسی نرسد، حتی استفاده از نام های بزرگ در پروژه کمک زیادی به شما نمی کند. این افراد هم برای کار در پروژه های کم سر و صدا علاقه ای از خود نشان نخواهند داد.
7.اخبار پروژه
مخاطبان شما خوشحال می شوند که در مورد پیشرفت پروژه شما بدانند. این ارتباط را از دست ندهید و تا جایی که می توانید اطلاعات مربوط به پروژه را به روز رسانی کنید. حفظ روند قبل از کمپین و بعد از موفقیت، لازم است. در این صورت، شما جدی و با پشتکار دیده می شوید و در پروژه های بعدی، کار ساده تری خواهید داشت.
8.تیم خود را معرفی کنید
تجربه نشان داده است که پروژه های گروهی موفق تر از پروژه های انفرادی بوده است. حامیان شما دوست دارند که افراد پروژه شما را بشناسند و از انجام آن مطمئن باشند. داشتن یک تیم، این اطمینان را در آنها افزایش می دهد.
9.درخواست تجدید نظر از طریق حامیان
در پروژه های کوچک، احتمال موفقیت بیشتر است. اما اگر پروژه بزرگی داشتید و به موفقیت نرسیدید، لااقل حامیان خود را از دست ندهید. اگر در این موضوع باهوش باشید، می توانید با یک درخواست تجدید نظر یا افزایش زمان، تلاش خود برای به ثمر رساندن پروژه را ادامه بدهید و موفق شوید.
10.درخواست تجدید نظر از دیگران
می توانید یک کمپین درخواست تجدید نیز ایجاد کنید. این دیگر به علاقه شما به پروژه برمی گردد. در این صورت می توانید با کمی تغییر استراتژی و عدم تکرار اشتباهات قبلی، تلاش خود را دوباره شروع کنید. این آخرین راه شما بعد از پایان مدت زمان پروژه است.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + نوزده =