موفقیت در ویدئو مارکتینگ

هفت‌اصل‌‌موفقیت در ویدیو مارکتینگ (بخش 2از2)

هفت اصل برای موفقیت در ویدئو مارکتینگ ( بخش دوم )

با بخش دوم مقاله اصول موفقیت در ویدئو مارکتینگ در خدمتتان هستیم و در این مقاله بدون هیچ مقدمه ای سراغ موضوع اصلی خودمان یعنی موفقیت در ویدئو مارکتینگ می رویم.

اصل پنجم: برای موفقیت در ویدئو مارکتینگ به برند تجاری خود تبدیل شوید!

اصل پنجم برای موفقیت در ویدئو مارکتینگ را اینطور توضیح میدهم : همانطور که چشم ها پنجره ای  برای وجود شماست، ویدیو ها هم پنجره ای برای تجارت شماست و من فکر میکنم که این اصل هم میتواند به نفع شما و هم میتواند به ضرر شما باشد.

می تواند به نفع شما باشد چونکه شخصیت شما را برای دیگران شفاف سازی می کند، در حقیقت اعتبار و سندیت ویدیو نزد مردم زیاد است به طوری که مردم از طریق ویدیو می توانند به راحتی شما را بشناسند، شما را دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند.

هشتاد درصد ارتباطات ما به صورت غیرکلامی است، یعنی اینکه ما با زبان بدن خود که بیشتر  با دست ها انجام می شود با دیگران ارتباط برقرار می کنیم. بنابراین با توجه به مواردی که ذکر شد شما می توانید با حرکات و کلامتان به برند تجاری خود تبدیل شوید که بازاریابی ویدیویی ارتباط مستقیمی با آن دارد.

خوب تا اینجا طرف مثبت قضیه بود، طرف منفی قضیه وقتی اتفاق میفتد که شما از اعتماد مردم سوء استفاده کنید، در واقع افراد آنقدر که شما تصور  می کنید کم هوش نیستند و می توانند نتایج اغراق آمیزی که به آنها قول می دهید را بفهمند که در این صورت تمام زحمات شما به باد خواهد رفت.

برای موفقیت در ویدئو مارکتینگ ، از دوربین ترس نداشته باشید

مورد بعدی ترس از دوربین و قرار گرفتن جلوی دوربین است، این مورد برای من جالب است چونکه من هم در اوایل از دوربین می ترسیدم اما اکنون قرار گرفتن جلوی دوربین واقعا برای من راحت است، در واقع این کار اصلا سخت نیست و شما هم می توانید با کمی تمرین و فرصت دادن به خود برای قرار گرفتن جلوی دوربین آماده شوید.

چیزی که در این مسیر واقعا به شما روحیه می دهد  این است که بدانید رقبای شما هم همین ترس را دارند اما وقتی که در این کار حرفه ای شوید و بدانید که رقبای شما هنوز این توانایی را ندارند خود را یک قدم جلوتر از آنها می بینید که این یک امتیاز خیلی بزرگ برای شما محسوب می شود.

حالا می توانید بدون استرس ویدیو های خود را منتشر کنید و مردم هم می توانند آن ها را ببینند، بپسندند و به شما اعتماد کنند که این امر می تواند قدم های بعدی را برای شما بسیار راحت تر کند.

اصل ششم: پایداری در حرکت برای موفقیت در ویدئو مارکتینگ

ششمین اصل پایداری در حرکت رو به جلو نام دارد، این مورد یکی از  مهمترین چیز هایی  است که تا به حال گفته ام، چونکه من همیشه در اتاق های فکر هستم و دارم با دیگران همفکری می کنم سعی می کنم با افرادی که از من باهوش تر هستند ارتباط داشته باشم.

همچنین من عادت های بد خود را ترک کرده ام و سعی می کنم عادت های افراد موفق را دنبال کنم چون که مطمئنم میتوانم روش های یک تجارت موفق را از آن ها یاد بگیرم.

من با افرادی ارتباط دارم که از هیچ چیز شروع کرده اند، آن ها با یک خبر نامه کوچک شروع کردند که به طور هفتگی و به طول دو یا سه سال منتشر میشد اما اکنون 50000 نفر دنبال کننده و عضو این خبرنامه هستند و به طور میانگین 60 درصد از این افراد منتظر ایمیل خبری که خبرنامه روز بعد یا هفته بعد منتشر می کند هستند.

این خبرنامه یک لینک را به طور پیوست همراه با ایمیل ارسال می کند که با هر کلیک روی این لینک مقداری پول به حساب این خبرنامه واریز می شود.

من از این همه پول که بدون اضطراب، تردید، و دردسر به حساب این خبرنامه سرازیر می شود تعجب کردم و مشتاق شدم تا این کار را امتحان کنم تا به راحتی درآمد کسب کنم.

برنامه ریزی دراز مدت داشته باشید

جالب است بدانید تعداد زیادی از افراد به منظور بازاریابی آنلاین به فیسبوک، توییتر و یوتیوب روی آورده اند چونکه به آنها گفته شده است بدون تلاش و به آسانی می توانند از این راه  درامد کسب کنند، اگرچه ممکن است گاهی اوقات این اتفاق بیفتد و افرادی موفق شوند اما بیشتر افراد با شکست مواجه می شوند چونکه برای کار خود برنامه ریزی دراز مدت ندارند.

بنابراین بدون برنامه ریزی بلند مدت و دقیق نمیتوان موفق شد به همین منظور بیایید نگاهی به آمار سایت یوتیوب بیندازیم.

آماری در مورد ویدئو

در هر دقیقه بیش از 40 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود یعنی مردم چیزی حدود دو شبانه روز ویدیو در هر دقیقه در یوتیوب آپلود می کنند، یوتیوب 800 میلیون کاربر منحصر به فرد دارد که در هر ماه به طور روزانه سه میلیارد بار از یوتیوب دیدن می کنند.

این حجم زیاد از آپلود محتوا به این معناست که از جواد کوچولو 9 ساله گرفته تا پدربزرگ 90 ساله اش دارند ویدیو درست می کنند، حالا در بین این همه ویدیو احتمال موفقیت ویدیوی شما چقدر است؟

به عنوان مثال من اگر ببینم که کیفیت یک ویدیو خوب است، مایلم ویدیوهای دیگر آن شخصی که این ویدیو را آپلود کرده است ببینم اما متأسفانه 99 درصد این اشخاص ویدیوی دیگری ندارند، پس نتیجه می گیریم که برای موفقیت همیشه حرکتی پایدار و رو به جلو داشته باشید.

اصل هفتم: ویدیوی هدفدار بسازید

و حالا آخرین اصل این است که هر ویدیو باید یک هدف خاص داشته باشد، همانطور که می دانید این روزها بیشتر مردم خصوصا صاحبان مشاغل از فیسبوک، گوگل پلاس و سایر شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و کمتر سراغ یوتیوب می روند چونکه یا سرشان شلوغ است و یا نحوه کار با یوتیوب را بلد نیستند، به همین منظور بیایید یک مقایسه بین فیسبوک و یوتیوب انجام دهیم.

شما می توانید در کمتر از 15 ثانیه یک پست در فیسبوک بگذارید در حالی که ساختن یک ویدیو حداقل 15 دقیقه زمان نیاز دارید که این زمان برای من که خیلی در ساخت ویدیو سریع و حرفه ای هستم مناسب است و برای افراد افراد معمولی این مدت زمان ممکن است از یک ساعت تا چند روز افزایش یابد.

حالا من چرا باید به جای 15 ثانیه کار، چند ساعت تا چند روزکار را انتخاب کنم؟

خاطره ای از پنج سال پیش

حدود پنج سال پیش من یک ویدیو در یوتیوب آپلود کردم که هنوز هم جزء ویدیو های پربیننده در یوتیوب است و در جست و جوی گوگل هم رنکینگ بالایی دارد و همچنین باعث افزایش فروش می شود، این یعنی اینکه ساختن یک ویدیو خیلی مطمئن تر و سودمندتر از سایر روش هاست.

به عنوان مثال اگر شما حدود یک یا دو سال پیش یک پست در فیسبوک گذاشته باشید، اکنون این پست به احتمال زیاد یا گم شده و یا از یاد همه رفته است اما ویدیو مدت زمان خیلی بیشتری دیده می شود و برای اهداف و برنامه ریزی های بلند مدت مناسب تر است.

اگرچه ساخت ویدیو کار و تلاش بیشتری نیاز دارد اما نتایج طولای تری را در پی دارد که این امر خیلی هائز اهمیت است.

پس بنابراین هر ویدیو باید یک هدف خاص داشته باشد، ممکن است که شما یک پست در فیسبوک بگذارید فقط برای اینکه بگویید گرسنه اید و دارید پیتزا میخورید.

در واقع شما هیج هدفی از گذاشتن این پست ندارید جز اینکه به جهان بگویید گرسنه اید.

اما وقتی که یک ویدیو می سازید به دلیل کار زیادی که انجام می دهید و وقت زیادی که صرف می کنید باید حتما هدفی  داشته باشید و کاری برای تجارت خود انجام دهید، در واقع ویدیو را برای هیچ چیز نسازید و با یک برنامه ریزی دقیق یک کار ارزشمند تولید کنید.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =