واژه نامه عکاسی و فیلم برداری

واژه‌نامه اصطلاحات مربوط به دوربین های عکاسی و فیلم برداری

در این مقاله از وبسایت زودویدیو قصد داریم به معرفی برخی از اصطلاحات مهم و کاربردی دوربین های عکاسی و فیلم برداری بپردازیم.

واژه نامه

Aperture: بخشی از تنظیمات مربوط به بخش نمایش است که اندازه باز شدن لنز ها و رسیدن نور به سنسورها را کنترل میکند.میزان باز شدن دریچه نور قابل تنظیم است و به عنوان یک عدد “F” توصیف میشود، به عنوان مثال در f / 2.0 یا f / 8.0 دیافراگم گسترده تر است و اجازه می دهد تا در نور بیشتر وارد شود و شما سریعتر عکس بگیرید ویا ISOکمتری داشته باشید، این ویژگی همچنین باعث میشود که شما بهتر پس زمینه سوژه خود را محو کرده و فوکس بیشتری بر روی سوژه داشته باشید.یک دیافراگم باریکتر به این معنی است که شما باید از سرعت کمتری در عکاسی بهره ببرید و از ISOبیشتری استفاده کنیدتا عکس های واضحی بگیرید.راه حل یک عددFکوچکتر است که به معنی این است که دریچه نور پس از باز شدن بزرگتر است، پس f/2.0بزرگتر از f/8.0است.
Dynamic range: مربوط به تفاوت نور بین محیط های تاریک و روشن است-بخش پر نورتر و بخش سایه-که یک دوربین در یک لحظه همزمان میتواند ثبت کندیک دوربین کهdynamic range بالایی دارد میتواند به راحتی در هردو محیط بسیار تاریک یا روشن تصاویری با جزییات بالا ضبط کند. دوربینی با ضعف در این امکان جزییات را در روشنایی به راحتی ضبط میکند اما در تاریکی جزییات را از دست میدهد، یا برعکس بسته به این که دستگاه شما آن را چطور نمایش میدهد.
DSLR: گونه ای از دوزبین ها هستند که بیشتر مردم آنها را با عکاسی مستند یکی میدانند. این ها از محصولات CanonوNikonبا لنز های درونی قابل تعویض به همراه محافظ در اطراف نمایاب نوری هستند.DSLRمخفف بازتاب دیجیتالی تک لنز است و به دستگاه های آیینه ای برمیگردد که به شما اجازه میدهد که از درون نمایاب نگاه کنید و سپس آن را تنظیم کنید تا نور به سنسور وارد شود.
Image noise یک مجموعه از رنگ های قرمز، سبز و آبی است که جزییات اضافه عکسی را که در شرایط نوری کم گرفته شده است را حذف میکند. این در نتیجه این است که سنسور شما به خوبی تقویت شده باشد تا بتواند عکس در نور بسیار کم بگیرد
ISO: جزیی از تنظیمات بخش نمایش است که تعیین میکند که دوربین شما برای ثبت یک عکس باکیفیت به چه میزان نور نیاز دارد.گستره ای از ISO100 تا ISO6400 استاندارد بیشتر دوربین ها است- در گذشته در دوران فیلم ISOبیشتر از 400 غیرمعمول بود.زمانی که ISO100 باشد دوربین به نور زیادی برای ضبط عکس نیاز دارد-که به این معنی است که شما به سرعت عکاسی بیشتر یا دیافراگم بازتری برای گرفتن یک عکس با کیفیت نیاز دارید.وقتی ISO6400 باشددوربین برای عکاسی به نور کمی نیاز دارد.نکته ی منفی داشتن ISO بالا این است که دوربین image noise زیادی ایجاد میکند.
Focal length: زاویه ی نما را در لنز دوربین تعیین میکند: چه مقدار از نما در تصویر قرار میگیرد. این تنظیمات را در میلی متر انجام میدهد.بالاترین شماره، باریکی زمینه تصویر.یک لنز 20mm یک focal length باز را فراهم میآورد زیرا میتواند تصویری در حدود درجه 84 یک نما را ثبت کند.یک لنز 200mm، در مقایسه، نمایی باریکتر ودر زاویه 10 درجه ارایه میدهد، اگرچه با بزرگنمایی بیشتر.
Mirror less cameras: با دوربین های DSLR فرق دارند زیرا سیستم آنها با آیینه ها و لولاها کار میکند که لازمه یک نمایاب نوری است، در عوض تصویر را مستقیما از سنسور بر روی صفحه نمایش انتقال میدهد.به همین دلیل آنها میتوانند بسیار سبکتر و کوچکتر باشند و در کنار این پیشنهاد عکسبرداری تعداد بالا و سریعتر را میدهند.بخش داخلی دوربین های mirror less نمایاب را در کنار بخش های دیگر قرار میدهد، نیاز شما به نوشتن را به طور انحصاری به وسیله‌ی نمایشگر عقب تامین میکند، اما مدلهای higher-end با نمایاب های الکترونیکی ساخته شده‌اندپس شما میتوانید با دوربینی عکس بگیرید که مانند یک DSLR است.
Sensorsمعادل دیجیتال فیلم هستند. آنها نوری که از میان لنزها میآیند را ثبت میکنند تا عکس را بسازند.آنها در ابعاد فیزیکی مختلف هستند.بقیه همه با هم برابر هستند، سنسورهای بزرگ بهتر میتوانند نور را نسبت به سنسور های کوچک ثبت کنند، نتیجه عکسهایی واضحتر و با جزییات بیشتر است.یک سنسور بزرگ همچنین میتواند به شما پس زمینه تیره تری را هنگامی که با روزنه های بازتر عکس میگیرید ارایه دهد.
Super zooms: یک گونه از دوربین هستند که امکان گستره بسیار وسیعی از focal length را در لنزهای به صورت زوم ساخته شده را میدهند. این مدل از دوربین امکان تصویر برداری به صورت زاویه باز را در حدود 24mm و تصویربرداری ابر تلفوتو به صورت1400mm میدهد، همه اینها بدون نیاز به تغییر لنز.اگرچه آنها به این صورت طراحی شده‌اند که مشابه DSLRها باشند، سنسورهای کوچک آنها عکسهایی با کیفیتی مشابه یک دوربین point-and-shootمیگیرند
Shutter speed: جزیی از تنظیمات نمایش است که مربوط به زمانی میشود که دیافراگم باز میماند.این بیشتر در کسر از ثانیه مشخص میشود.shutter speed آهسته این امکان را ایجاد میکند که نور بیشتری به سنسور برسد، اما حرکت سوژه در حال حرکت را ثابت نگه میدارد.سرعت یک دیافراگم60/1 ثانیه، برای مثال، نور بیشتری را نسبت به یک دیافراگم با سرعت 200/1 ثانیه به درون خودش راه میدهد.و حتی یک دیافراگم با سرعت 15/1 ثانیه نور بیشتری را به داخل خودش راه میدهد، این حتی میتواند موجب تاری حرکت دریک عکس شود.اگر شما از یک shutter speedکوتاه استفاده کنید، ممکن است که بهISO قویتر و یا دیافراگم پهنتری نیاز داشته باشید تابتوانیدتصویر بهتری بگیرید.
Travel zooms: همنوعان پینت سایز ابرزوم ها هستند. گستره ی زوم آنها در حدود نصف توانایی ابرزوم ها است، اما آنها ازنظر اندازه کوپکتر هستند، اینقدر که به راحتی در جیب جا میشود.با این حال آنها سنسورهایی دارند که عکسهایی به کیفیت هم عصران خود تهیه میکردند.
Viewfinders: آن قسمتی از یک دوربین است که از درون آن در هنگام عکاسی نگاه میکنید.اینها در دو نوع وجود دارند.DSLRهای سنتی به عنوان یک نمایاب نوری به کار میروند، یک تیکه شیشه با کیفیت بالا که در کنار آیینه قرار میگیرد تا نور ورودی از لنزها را بازتاب کند.شما نماها را همانگونه که لنزهای شما به شما نشان میدهد میبینید.دوربینهای mirror less از یک نمایاب الکترونیک استفاده میکنند، که میتوانیدپیش نمایش صحنه ها را که به وسیله سنسور دوربین گرفته میشود مشاهده کنید.شما صحنه های فیلمبرداری شده را به صورتی که ضبط شده میبینید.
Zoom lenses: به شما این امکان را میدهد که ترکیب دلخواهتان را بدون عوض کردن لنزها برای تغییر focal length تنظیم کنید.شما به راحتی میتوانید لنزها ویا اسلایدها را به وسیله یک اهرم برای گرفتن نمای دورتر یا نزدیکتر از سوژه تغییر دهید.لنزهای زوم معمولا نورکمتری از لنزهای focal-lengthثابت را به درون خود راه میدهند اما امکان حمل بار کمتری از لوازم جانبی را در کیفتان به شما میدهد.لنزهایی با گستره‌ی زوم گسترده تر معمولا به افزایش امکان تنظیم ویژگی هایی بین زوم باریک یا گسترده نسبت داده میشوند.یک لنز با قدرت زوم 30x، بزرگنمایی‌ای را به شما پیشنهاد میدهد که حالت تلفوتو آن30 برابر بیشتر از پهن‌ترین حالت آن است.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =