چه دوربینی بخرم

چه دوربینی بخرم؟- راهنمای جامع خرید دوربین های عکاسی و فیلمبرداری (بخش اول)

چه دوربینی بهتر است بخرم؟ به نظر سوال ساده ای به نظر میرسد. اما اگر کسی زمان بگذارد و کمی نظر کاربران را در تالار های گفت وگو را بررسی کند متوجه خواهد شد که پاسخ روشنی برای این سوال در مورد خرید دوربین نیست.  bیک دوربین پاسخی به تمام نیاز ها نیست. هر یک از ما نیازها و توقعات متفاوتی داریم.عکس گرفتن از نوزادتان در حالی که چهار دست و پا می کند دوربین متفاوتی را نسبت به کسی که میخواهد ازخودش درحال موج سواری عکس بگیرد، می طلبد.

ما این راهنما را به رشته تحریر در آوردیم تا به شما کمک کند تا بهترین دوربین را برای خود پیدا کنید. اگر شما دوربینی برای آموزش، مسافرت، یا هدیه دادن به فرزندتان می خواهید، ما به شما در این زمینه کمک خواهیم کرد.همچنین واژه نامه خود را به روز کرده ایم و گسترش اش داده ایم تا به شما در فهم اصطلاحات مربوط به دوربین کمک کند.

راز کوچک و کثیف صنعت عکاسی امروز این است که هیچ دوربین بدی وجود ندارد. تحت شرایط برابر هر دوربینی که شما بخرید-از گوشی های هوشمند  گرفته تا دوربین هایی با لنز DSLR می توانند تصاویر باکیفیتی را ارائه دهند. زمانی دوربین ها با هم تفاوت های بارزی دارند که شما بخواهید بدانید که چقدر این دوربین برای عکس هایی که میخواهید بگیرید مناسب است، چه مقدار از نیاز های شما را پاسخ میدهد، و چه اندازه کار کردن با آنها برای شما ساده است.

انتخاب ابزار درست برای کارتان نکته ی مهمی برای گرفتن عکس هایی باکیفیت عالی است.پس شما نیاز دارید که مشخص کنید کدام دوربین برای کاری که می خواهید انجام دهید مناسب تر است. در این مقاله ما در 5 قسمت  برای شما مشخص میکنیم که کدام دوربین ها برای کدام نیاز ها و سناریوها، با لینک شدن به راهنمای بسیار فوق العاده و پر از جزییات ما مناسب تر است.ما همچنین یک واژه‌نامه از نکات کلیدی عکاسی و فیلم برداری را هم اضافه کرده‌ایم که به شما کمک می کند تا به بهترین نصمیم خود برای خرید دوربین برسید‌.

بخش اول: من دوربینی میخواهم که عکس هایی بهتر از گوشی‌ام بگیرد

اگر شما دوربینی میخواهید که بتوانید همیشه به همراه خود داشته باشید اما دوربین گوشیتان به خاطر محدودیت هایی که دارد شما را ناتوان از برآورده شدن این خواسته‌ میکند-محدودیت در زوم شدن لنز‌ها، طول عمر باتری کم، و عکس‌های تار به دلیل نور کم محیط-زمان آن فرا رسیده است که دوربینی قوی‌تر را برای خود برگزینید مانند دوربین‌هایی که ما در راهنمای بهترین دوربین Point-and-Shoot معرفی کرده‌ایم.مانند گوشیتان، این دوربین‌ها هم به اندازه کافی کوچک و سبک هستند به طوریکه هیچ‌وقت آن را در خانه جای‌نمی‌گذارید.اما این دوربین‌ها سنسورهای 1 اینچی با چهار برابر توانایی بیشتر در دریافت نور محیط به داخل لنز خود نسبت به لنز یک گوشی‌ هوشمند را دارند و از لنز‌هایی بهره میبرد که روزنه‌ای پهن‌تر دارد که اجازه ورود نود بیشتری به داخل آن میشود.

این ادغام لنز/ سنسور به این معنی است که شما میتوانید عکس‌هایی روشن‌تر، زنده‌تر و با جزییات بیشتر در شب و از فرزند یا حیوان خانگی‌تان در حین حرکت تهیه کنید.همچنین شما میتوانید عکس‌های پورتره با پس زمینه تار بگیرید تا به این ترتیب تصویر شخص مورد نظر در عکس بیشتر جلوه کند.شما میتوانید حالت خودکار را انتخاب کنید، اما حتما لازم است که این حالت را با کنترل دستی تجربه کنید، این دوربین‌ها طراحی شده‌اند تا به شما این امکان را بدهند تا به سادگی تغییرات اساسی را بدون نیاز به رجوع به بخش تنظیمات انجام دهید.و همچنین شما طول عمر باطری بیشتری را از طریق point-and-shoot دارید: امکان عکاسی در تمام روز، مخصوصا بیشتر از هر گوشی‌ای بدون نیاز به یک USB battery pack این امکان را به شما بدهد.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =