چگونه بازاریابی ویدیویی دنیای آنلاین را تغییر داد؟

بدون شک ویدئوهای آنلاین راه ارتباطی مخاطبان محتوا، تبلیغات و برندها را تغییر داده است و به‌واسطه‌ی خصوصیات این ویدئوها شرکت‌های کوچک نیز می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند. ازآنجایی‌که در حال حاضر دستگاه‌های بیشتری قابلیت فیلم‌برداری پیدا کردند و روزبه‌روز دستگاه‌های بیشتری قابلیت فیلم‌برداری را دارا می‌شوند، می‌توان گفت که ویدئوهای آنلاین در حال تبدیل شدن به یک روش جدید ارتباطی برای مخاطبین و راهی برای کسب‌وکارهای کوچک و برندهای کوچک است که از روش‌های آنلاین و موبایل با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند. در اینجا چرا و چگونگی استفاده‌ی بهتر از ویدئو را، برای معرفی برندتان به مخاطبین بیان می‌کنیم.

مردم ویدئوهای آنلاین را دوست دارند

در سال ۲۰۱۴ مخاطبان ویدئو ۴۳% افزایش داشته است و سه/ پنجم آن‌ها ویدئوها را در موبایل خود تماشا کرده‌اند. بهترین و مطرح‌ترین سایت در این زمینه Youtube بوده که بازدیدهای آن بسیار منحصربه‌فرد است. (۸۰۰ میلیون در ماه) همین مسئله این سایت را در رتبه‌ی اول سایت‌های انتشار ویدئو قرار می‌دهد، اما بااین‌حال سایت‌هایی مثل Netflix هم مخاطبین بسیار زیادی دارند. هنگامی‌که شما ویدئویی را در Youtube مشاهده می‌کنید در اول و یا در اواسط ویدئو تبلیغاتی را می‌بینید که از پلتفرم‌های شخصی گوگل استفاده می‌کنند. بیشتر کسب‌وکارهای کوچک علاقه‌مند به استفاده از این نوع پلتفرم‌ها هستند که قابلیت هدف‌گیری مشتریان از طرف گوگل را در اختیارشان قرار می‌دهد.

نه‌تنها مردم ویدئوهای آنلاین را دوست دارند بلکه نسل هزاره* تصمیم گرفته است که رابطه‌ی خود را با شرکت‌های سنتی قطع کرده و به Netflix و Hulu کوچ کند. بیننده‌های تلویزیون‌های سنتی ۱۷٪ از طرف داران جوان و نسل هزاره‌ای خود را ازدست‌داده است و آن‌ها استفاده از منابع دیجیتال و بدون کابل را ترجیح می‌دهند.

ویدئو مخاطبین را درگیر می‌کند.

با توجه به مطالعات مرکز UK study در سال ۲۰۱۳ ویدئوهای آنلاین بسیار جذاب‌تر از یک تحقیق نوشتاری است. بر اساس گزارشی که از افراد بزرگ‌سال و بالغ گرفته‌شده به اشتراک‌گذاری ۳۹٪، نظرات ۳۶٪، لایک ۵۶٪، در ویدئوهای آنلاین بیشتر از یک محتوای متنی است. من به‌تازگی با یکی از رئیسان یک آژانس بازاریابی در لس‌آنجلس صحبت می‌کردم، ایشان فرمودند که بسیاری از برندها برای ۱۵ ثانیه تبلیغ در برنامه‌ی SnapChat مبالغی بین ۱۵۰۰۰۰ دلار تا ۱ میلیون دلار پرداخت می‌کنند که این مسئله به ارزش این دسته از مخاطبین و جذب آن‌ها اشاره می‌کند.

چه چیزی یک ویدئو را جذاب می‌کند؟ در تجربه‌ی شخصی من ۱۰ ثانیه‌ی اول ویدئو در جذب مخاطب بسیار مهم است. پس می‌توان چنین گفت که ثانیه‌های اول مهم‌ترین بخش هر ویدئو است و این ثانیه‌ها برای شما بسیار سرنوشت‌ساز است. هرگز مدت‌زمان ویدئویی که می‌خواهید در دسکتاپ های بزرگ به نمایش بگذارید بیشتر از ۲ دقیقه نباشد و در تلفن‌های همراه هم بیشتر از ۳۰ ثانیه نباشد. ویدئوهایی که ۱۵ ثانیه‌ای هستند به نظر می‌رسد که بیشتر به اشتراک گذاشته‌شده‌اند. پس در نتیجه هرچه ویدئو کوتاه‌تر باشد با ارزش‌تر است.

بازاریابان بودجه ویدئو را افزایش می‌دهند.

با ترکیب ویدئو و بازاریابی محتوا، ۶۴% از بودجه‌های بازاریابی به سمت محتوای ویدئویی حرکت کردند. برندها روزبه‌روز بیشتر بر روی ویدئو سرمایه‌گذاری می‌کنند، مخصوصاً اگر مشتری هدف آن‌ها نسل هزاره* باشند و اگر نسل هزاره‌ی مورد هدف آن‌ها نسل جدیدتری باشند این سرمایه‌ها به سمت پلتفرم موبایل حرکت می‌کند. آژانس‌های مشاوره و بازاریابی در حال حاضر توانایی این رادارند که به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده اطلاعاتی را که از طرف کامپیوتر درباره‌ی بهترین زمان فروش، مخاطبین و بهترین کانال و سنجش آنکه کدام‌یک از این‌ها برای آن سازمان صرفه‌ی اقتصادی بیشتری دارد را به شما بدهند.

بعضی از سازمان‌ها نیز از خریدهای برنامه‌ریزی‌شده عبور کرده و مستقیماً به سمت محتوای استثنایی می‌روند، این یعنی بالاترین کیفیت در محتوا. معمولاً سازمان‌ها ۱۵% از بودجه‌ی خودشان را برای این امر صرف می‌کنند. اگر شما برای جلب‌توجه مشتری هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کنید با این روش یعنی تولید محتوای جذاب می‌توانید پرداخت‌هایتان را کنترل شده تر و بهینه‌تر کنید و یا مثل شبکه‌های دیجیتال که بسیار هم پربیننده‌تر از تلویزیون‌های سنتی هستند، برنامه‌های مؤثری تولید کنید تا مخاطب موردنظر را جذب کنید.

ویدئوی بهتر تولید کنید.

نرم‌افزارها و اپلیکیشن های زیادی وجود دارد که به شما امکانات خوبی در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری می‌دهد. شما به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک می‌توانید از این اپلیکیشن ها استفاده کنید و یک ویدئوی کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای بسازید و از افکت‌ها و جلوه‌های ویژه و جذاب در آن استفاده کنید و برای مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.

توجه داشته باشید که کمپانی‌های بزرگ سرمایه‌ی مشخصی را برای ساخت ویدئوهای خود در نظر می‌گیرند و این کار را به متخصصین ویدئو مارکتینگ و فیلم‌سازان می‌سپارند؛ اما اگر شما بودجه‌ی کافی را برای این کار ندارید ایرادی ندارد می‌توانید از روش گفته‌شده ویدئوهای خلاقانه‌ای را ایجاد کنید و در آینده کمی هم بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید تا ویدئوهایتان حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر باشند و بتوانید مخاطبان بیشتری را مجذوب کنید.

این روزها کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از این نرم‌افزارها و برنامه‌های ویرایش ویدئو استفاده کنند و ویدئوی ۱۵ ثانیه‌ای خودشان را برای شبکه‌های اجتماعی‌شان با کمترین بودجه تولید کنند و برند خودشان را به‌طوری متفاوت به مخاطبین نشان دهند.

ویدئو مارکتینگ را جدی بگیرید، برای آن برنامه‌ریزی کنید با شرکت‌های مشاوره‌ی تبلیغاتی تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره بخواهید، مردم به‌راستی ویدئوها را دوست دارند و از آن استقبال می‌کنند.

* توضیح نسل هزاره: در اصطلاح به نسلی که از سال ۱۹۸۰ میلادی به بعد متولد شده‌اند نسل هزاره میگویند.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =