چگونه بدون صرف هزینه های زیاد ویدیو بسازیم؟

اگر می‌خواهید یک ویدیو خوب برای اینستاگرام بسازید اما بودجه ،منابع و تخصص کافی برای این این‌کار ندارید، از طرفی ویدیوهای خلاقانه‌ی کسب و کارهای معروف را می‌بینید و نمی‌خواهید فقدان سرمایه مانع این کار شما شود، بهتر است به نکاتی که در این مقاله اشاره می‌شود، توجه نمایید.

مرحله اول: یک هدف صریح و روشن برای خود انتخاب کنید

قبل از این‌که شروع به ساخت ویدیو کنید، از خود بپرسید که هدف اصلی‌تان از ساختش چیست؟ می‌خواهید از طریق این ویدیو به چه چیزهایی دست یابید؟ لحن و صدای واضح و دیگر جلوه‌های موجود در ویدیو، به هدف شما از ساخت آن وابسته خواهد بود.

آیا سعی دارید شرکت منحصر‌به‌فرد خود را شبیه سازی کنید؟ گوشی خود را بردارید و شروع به ساخت فیلم کنید. این نوع فیلم‌ها نیاز به وسواس زیادی در ساخت ندارند.

با ترسیم آنچه که می‌خواهید به آن برسید شروع کنید، مثل ایجاد تعاملات و عکس عمل‌هایی در پروفایل‌تان. سپس یک معیار خاص برای اندازه‌گیری در نظر بگیرید، به عنوان مثال، تعداد بازدید ۵۰۰،۱۰۰۰،۱۰۰۰۰ .

به یاد داشته باشید که هدفی انتخاب کنید که برای برندتان دست یافتنی باشد، اگر شما تازه وارد اینستاگرام شده‌اید و فالوورهای انگشت شماری دارید نباید انتظار ۱۰۰۰۰ بازدید داشته باشید. هدفی واقع‌بینانه و قابل اندازه‌گیری انتخاب کنید، که معیاری از موفقیت‌تان باشد. به خودتان یک مهلت مشخص دهید و سعی کنید تا اتمام این زمان برای هدف‌تان تلاش کنید.

مرحله دوم: به نورپردازی‌های خود دقت کنید

نیازی نیست که حتماً یک کیت نورپردازی عالی داشته باشید، تا ویدیو شماعالی به نظر برسد. یک سری نکات نورپردازی هست، که با توجه به آن نیازی نیست هزینه‌ی زیادی برای نورپردازی پرداخت کنید.

هنگامی که نور مستقیماً از بالا می تابد، فیلمبرداری نکنید. این امر ممکن است در شرکت شما کاملاً بدیهی باشد، اما سعی کنید تا جای ممکن از آن بپرهیزید. این نوع نورپردازی ممکن است منجر به سایه ‘راکون چشم’ شود، که چهره را زیبا نخواهد کرد. بهتر است محلی که پیدا کنید که نورپردازی آن مناسب باشد.
در صورت دسترسی، از نور طبیعی استفاده کنید. آیا دفتر شما پنجره های بزرگی دارد که هرروز پذیرای نور است؟ برای فیلمبرداری نزدیک پنجره بایستید، اما به یاد داشته باشید که این نور همیشه باید مقابل شما باشد نه پشت سرتان.
از ترفندها استفاده کنید. اگر شی مورد نظر شما با تجهیزات نورفعلی شما کمی زبر به نظر می رسد، توسط یک بازتابنده، همچون یک پوستر سفید، نور ملایم تری ایجاد کنید. با استفاده از یک سری پلاستیک های سیاه رنگ از ورود نور ناخواسته جلوگیری کنید.

مرحله سوم: فیلم خود را بسازید

هنگامی که زمان فیلم‌برداری فرا‌می‌رسد، باید به چند نکته دقت کرد. سعی کنید این نکات را روی فیلمی که می سازید اعمال کنید و خواهید دید که ویدیو شما به بهترین شکل ساخته خواهد شد.

در تصاویر خود تنوع داشته باشید. مانند هر فیلم دیگری شما می‌خواهید با ترکیب تصاویر مختلف، نظر مخاطبان خود را جلب کنید. با دوربین گوشی خود شروع کنید و کلیپ های کوتاهی بسازید که به کمک آن‌ها داستان خود را بگویید.
شما با استفاده از این ویدیو می‌خواهید به مردم نشان دهید که کسب‌وکار و محصول شما چیست؟ پس سعی کنید تا ویدیوهای گویایی داشته باشید. تصاویر شما در ذهن مخاطبان تان بیشتر تاثیر خواهد داشت، پس به جای گفتن سعی کنید تا نشان دهید.
اگر در حال فیلمبرداری از یک ویدیوی فرهنگی هستید و برند شما بسیار قوی نیست، می‌توانید با گوشی خود به سادگی فیلمبرداری کنید و توجه زیادی به ثبات و تکان‍‎ها در فیلم نداشته باشید، اما اگر در حال می‌خواهید یک ویدیوی حرفه‌ای بسازید از سه پایه‌ها استفاده کنید.
برگزیده باشید. به یاد داشته باشید که تنها در طول یک دقیقه باید داستان خود را به اشتراک بگذارید، بنابراین شکل طولانی‌تر فیلم یا مطالب خود را برای سایتتان نگه دارید. هرچیزی ارزش فیلم ساختن ندارد. اما اگر می‌توانید از زاویه ای جالب و خلاق فیلم خود را بسازید، بهترین کار ممکن را انجام داده اید.

مرحله‌ی چهارم: ویرایش

حال که تمامی سکانس‌های موردنظر خود را آماده ساخته‌اید، زمان ویرایش فرا‌رسیده است. اگر هیچ پیش‌زمینه ای در ویرایش فیلم در لپ تاپ خود ندارید، مشکلی نیست.

ویرایش ویدیو فقط با استفاده از برنامه‌های ویرایش خود اینستاگرام، پاسخگو نخواهد بود. بنابراین باید به فکر نرم‌افزار دیگری مخصوص این کار باشید. از جمله ی این نرم‌افزارها عبارتند از:Magisto که در اندروید و آی او اس قابل استفاده است، Splice و … .

۳ ایده برای بهبود ویدیو های اینستاگرام‌تان

برای خلاقانه‌تر جلوه دادن ویدیوهای‌تان می‌توانید از برخی ویژگی نرام‌افزارهای فیلم‌برداری و ویرایش استفاده نمایید که در ادامه به تعدادی از پرکاربردترین آن‌ها می پردازیم:

۱) تایم لپس (Time-Lapse)

شیوه‌ای است که در آن فرکانس ضبط فریم‌ها در یک سکانس، کمتر از فرکانس مشاهده آن‌ها در همان سکانس است.

در حالی‌که برنامه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید برای بهتر کردن ویدیوی خود بهره گیرید، از جمله پرکاربردترین آن‌ها برای کاربران اندروید Lapse It و TimeLapse می باشد که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. کاربران آیفون این امکان را در خود گوشی‌شان دارند.

هنگام این نوع فیلمبرداری توصیه می‌کنیم که گوشی خود را بر روی سه‌پایه نصب کنید، نوردهی و تمرکز فیلمبرداری را تنظیم کنید. این نوع فیلمبرداری برای مکان‌هایی مناسب است که جنبش و تحرک زیادی در آنجا حاکم است.

۲) حرکت فوق آهسته (Super Slow Motion)

اگر می‌خواهید برای اولین بار فیلمبرداری آهسته را تجربه کنید. این امکان در برخی گوشی ها همچون آیفون و گوگل نکسوس وجود دارد، دیگر گوشی های اندروید نیز می‌توانند از اپلیکیشن های موجود مثل Slow Motion Video FX و SloPro برای این کار استفاده کنند.

۳) انیمیشن استاپ موشن (Stop Motion Animation)

یک ویدیو کامل استاپ موشن ۲۰ دقیقه‌ای زمان زیادی برای فیلم‌برداری احتیاج دارد. خوشبختانه، ویدیوهای اینستاگرام ۱ دقیقه‌ای هستند و به راحتی می‌توانید از این امکان برای ویدیوی خود بهره‌ گیرید.

برای انجام این کار کافی است از هر فریم به صورت جداگانه عکس بگیرید. بعد از اینکه عکس برداری تمام شد قبل از آپلود در اینستاگرام توسط اپلیکیشن های مخصوص استاپ موشن(PicPac Stop Motion & TimeLapse) آن‌ها را کنار هم بچینید.

تمامی تکنیک‌ها و نکات گفته شده را در ویدیو خود اعمال کنید و سعی کنید روشی منحصربه‌فرد برای خود در این کار برگزینید. این‌گونه ویدیوها را می‌توانید بدون صرف هزینه‌ی زیاد بسازید.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − پنج =