چگونه می توانید یک میلیون نفر را با ایده بزرگ خود همراه کنید؟

چگونه می توانید یک میلیون نفر را با ایده بزرگ خود همراه کنید؟

چگونه می توانید یک میلیون نفر را با ایده بزرگ خود همراه کنید؟رقمی جادویی! در واقع ممکن است بزرگترین ایده های جهان را در اختیار داشته باشید، اما هیچ کس از آنها اطلاعی نداشته باشد؛ همان طور که اولین معلم من، جوئل سالاتین می گفت: «بهتر است هیچ کاری انجام ندهید تا اینکه کاری را بیهوده انجام دهید». بنابراین هنگامی که شما با ایده ای خوب مواجه می شوید، باید حتما برای عملی کردن آن تلاش نمایید.

واقعا دردناک است که اغلب مردم از جنبه روانشناختی بازاریابی اطلاعی ندارند. به طور میانگین، حدود صد و سه چالش منطقی در ذهن افراد وجود دارد و با مطالعه بر روی آنها می توان آنها را به تسخیر درآورد. به شخصه موفق شدم در این سال با تولید این مجموعه ویدئویی، از مرز یک میلیارد بازدید عبور کرده و یک میلیون نفر را در حال تماشای آن ها ببینم که خود نشان دهنده کارآیی آن می باشد. به جرات می توانم بگویم که طبق تجزیه و تحلیل های گوگل، این مجموعه یک معامله واقعی به شمار می رود. در پاسخ به آن دسته از افرادی که گفته بودند ما چنین چیزی را قبلا دیده ایم باید بگویم که این با بقیه تفاوت دارد و اگر فکر می کنید خیلی باهوش هستید، در عمل ثابت کنید!

اما برای آن قبیل افرادی که تمایل دارند هوشمندانه در مسیر حرکت کنند، راهی پیشرفته را توضیح خواهم داد. مسئله این است که چگونه می توان یک میلیون – اگر خیلی جاه طلب هستید، 1 میلیارد در نظر بگیرید – نفر را علاقه مند به ایده خود کرد؟ کتابی تحت عنوان «میلیارد» وجود دارد که توسط شخصی میلیارد به نام کوهن نوشته شده است و در آن چگونگی گسترش دامنه فعالیت یک ایده از چهار نفر در فیسبوک، به 60 درصد از دانشگاه هاروارد و سپس به کل دانشگاه ها شرح داده شده است. به طوری که در حال حاضر، از مرز یک میلیارد مشتری در سراسر جهان عبور کرده و تقریبا می توان گفت هر فردی در فیسبوک، از همان ایده معروف نشات گرفته است.

اخیرا در کتابی تحت عنوان «آزادی بخشی» به قلم کرشاو در مورد ژنرال فلیکس مطالبی خواندم که بیان می کرد او 75000 نفر از یارانش را در ایتالیا از دست داد و همان طور که می دانید، متحدان به رهبری آدولف هیتلر موفق به پیروزی در جنگ شدند، چرا که او استراتژی جنگ می دانست و آلمان در این زمینه خوب بود. تعریف برنامه ریزی هم به این صورت است که شما دقیقا می دانید چه کارهایی را باید انجام دهید و همانند شعر، به صورت منظم حروف را کنار هم دارید. مثلا اگر نقشه آ جواب نداد، به سراغ ب می روید و همین طور تا پایان ادامه می دهید.

میانگین نفراتی که از پروژه شما دیدن می کنند، تاثیر به سزایی در نتیجه دارند. موضوع دیگری که باید پیرامون آن صحبت کنم، ترس می باشد که از دیدگاه روانشناختی به آن درد هم می گویند و خیلی ها از آن بی اطلاع هستند. در کنار آن اما موارد دیگری از قبیل ثبات اجتماعی، انجمن، قابلیت دسترسی و … هستند که لازم است بررسی شوند. اگر فکر می کنید نمی توانید بر روی این موضوعات مانور دهید، می توانید ویدئوهای آموزشی من در یوتیوب را تماشا کنید که بر حسب نیاز افراد مختلف تولید کرده ام. وقتی شما با یک سرمایه گذار مواجه می شوید، اولین چیزی که به شما القا می کند، حس ترس می باشد و این چیزی است که در همه وجود دارد. برندهای مختلفی از قبیل، کوکا کولا، دیزنی و … را در نظر بگیرید. اینها در تمام جهان شناخته شده هستند و من به آنها وضعیت می گویم که تمام این شاخه ها را در بر می گیرد.

برند سازی یک ابزار قدرتمند محسوب می شود. متاسفانه همه به اولین چیزی که در تولید کسب و کار توجه می کنند، طراحی لوگو می باشد. در حالی که هیچ کس به لوگوی شرکت شما توجهی نمی کند. شما می توانید با جستجوی نام Berkshire Hathaway در گوگل مشاهده کنید که این وب سایت هیچ گونه لوگویی ندارد و تنها نام آن را نوشته است. می دانید چرا؟ چون مهمتر از آن، وضعیت می باشد و نیازی به لوگو نیست. شاید با خود بگویید چه کسی به آن اهمیت می دهد؟ اما باید بگویم که این شرکت یکی از بزرگترین ها در زمینه خود می باشد.

مردم تمایل دارند طیف وسیعی از انتخاب ها را داشته باشند و گاها انتخاب های نامناسبی هم رقم می خورند؛ اما چیزی که مشخص است این است که مردم از ریسک دوری می کنند. مک دونالد را در نظر بگیرید. غذاهای بی نظیری در سراسر دنیا دارد، اما هنگامی که به دکتر می روم، به من می گوید: به سمت مرگ نرو! و به کبد خود آسیب نرسان! از بحث مک دونالدو خارج نشویم. این شرکت میلیاردها میلیارد سرمایه دارد. اگر میلیون ها نفر از غذای این شرکت خورده اند، پس شما نباید آن را پس بزنید و در برابر آن مقاومت کنید و به همین صورت به پایین این زنجیره بروید.

وضعیت درست؛ این چیزی است که اهمیت دارد. به عنوان مثال نام مایکل جردن بر روی بهترین بند کتانی در جهان آمد، کوبی برایانت و غیره همچنین بهترین ها هستند و این همان شایستگی وضعیت می باشد. یکی از افراد حاضر در شرکت Berkshire می گوید: اگر در زندگی خواهان چیزی هستید، باید شایستگی کسب آن را داشته باشید. مثلا همه ویل اسمیت را می شناسند و ثبات وضعیت او بر همه مبرهن است و میلیاردها نفر در سراسر جهان فیلم هایش را دیده اند. هنگامی که از او در خصوص در اختیار داشتن عناوین پرسیده می شود، می گوید: شما اید هم در زندگی دوندگی داشته باشید و هم مطالعه کنید. دوندگی به این علت که ریه های شما اینگونه می طلبد و مطالعه به این دلیل که افرادی قبل از شما این کار را انجام داده اند. همچنین هرگونه پرسشی داشتید می توانید به صورت رایگان از طریق این لینک ها مطرح کنید. فراموش نکنید چیزی که اهمیت دارد، حرکت در میان زنجیرهای این طرح روی تابلو می باشد که به شما قدرت انتخاب در هر زمینه ای را می دهد.

ترجمه شده توسط تیم تحقیق و توسعه زود ویدیو

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =