۳ نکته طلایی در ویدیو‌ مارکتینگ

۳ نکته طلایی در ویدیو‌ مارکتینگ

بدون شک جمله معروف بیل گیتس(content is king) نشانگر اهمیت تولید محتوا درتبلیغات آنلاین و آفلاین است. اکنون، سال‌ها پس از آن جمله معروف، ویدیو تبدیل به مهم‌ترین و محبوب‌ترین محتوای عصر حاضر شده است. اکثر مردم ساعت‌ها در موبایل شخصی، تبلت و یا کامپیوتر خود به تماشای فیلم‌های مختلف تبلیغاتی یا سرگرم‌کننده می‌نشینند، در صورتی که به سختی می‌توان آنها را مجبور به خواندن یک متن کوتاه کرد.
استفاده از ویدیو برای تبلیغ و یا توضیح یک محصول به مراتب موثرتر و فراگیرتر از متن است. تا امروز اعتقاد بر این بود که یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش دارد، اما اکنون به قول دکتر جیمز مک کوییوی می‌توان گفت یک فیلم بیش از ۱،۸ میلیون کلمه در دقیقه ارزش دارد (این عدد از حاصل ضرب تعداد فریم‌های یک ویدیو در یک دقیقه حاصل شده است و در نگاه اول بیشتر بازی با اعداد به نظر می‌رسد).

اگر شما هم جزو آن ۸۰ درصدی هستید که روی علامت play در تصویر بالا کلیک کرده‌اید، پس حالا می‌توانید به تاثیر ویدیو در جذب مخاطب ایمان بیاورید. ویدیو می‌تواند در ابزار شخصی مخاطب ذخیره و بارها دیده شود. همچنین مردم فیلم‌های تبلیغاتی مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و محصول شما بدون هزینه‌های ثانویه در اینترنت پخش می‌شود.
طبق آمار:
• ۸۰ درصد مردم فیلم‌های اینترنتی را مشاهده می‌کنند در حالیکه تنها ۲۰ درصد کل یک متن‌ را دراینترنت می‌خوانند.
• احتمال خرید کالا بعد از دیدن ویدیو ۸۵ درصد بیشتر از وقتی است که مردم متن تبلیغاتی می‌خوانند.
• ویدیو و ایمیل مارکتینگ تعداد کلیک‌های سایت را تا ۹۰ درصد بالا می‌برد
اما برای این که ویدیوی شما شایستگی لازم برای نزدیک شدن به عدد رویایی Dr. James McQuivey را داشته باشد، باید حداقل استاندارهای لازم برای تبدیل شدن به یک ویدیوی فراگیر (viral video) داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند یک ویدیو را فراگیر کند، استفاده موثر از متن و شعار تبلیغاتی در فیلم است. یک کپی‌رایتر باید تفاوت‌ کارکرد کلمات در متن و فیلم را بداند و با بکارگیری کلمات کلیدی در لحظات طلایی فیلم، بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =