شصت ثانیه طلایی برای انتشار ویدیو در اینستاگرام

به تصویر کشیدن زندگی در قالب ویدیو بر روی اینستاگرام، حالا خیلی جذاب تر شده است زیرا شرکت اینستاگرام محدودیت زمانی ویدیوهای ارسالی کاربران را به 60 ثانیه تمام افزایش داده است.

در مقایسه با امکان انتشار ویدیوهای 15 ثانیه ای که پیش از این، در این پلتفرم در دسترس بود، مدت زمان جدید 1 دقیقه ای، بسیار بیشتر از آنچه هست احساس می شود. از جمله ویژگی های دیگر که اینستاگرام در این راستا در اختیار کاربران قرار داده است، امکان مونتاژ نمودن ویدیوهای کوتاهی که اخیرا منتشر شده اند می باشد.

شصت ثانیه طلایی برای انتشار ویدیو در اینستاگرام

بیایید در مورد این قابلیت جدید در اینستاگرام کمی بیشتر صحبت کنیم و ببینیم که این قابلیت در اینستاگرام چه تاثیری بر روی کسب و کارها میتواند داشته باشد. با محدودیت زمانی یک دقیقه ای شما می توانید به راحتی ویدیوهای هوشمندانه برای بازاریابی کسب و کار خودتان خلق کنید. حالا مدت زمان بیشتری در اختیار دارید تا پیامتان را بصورت قوی تر به مشتریان منتقل کنید. حتی فراتر از آن، این امکان در اختیار شماست تا بصورت استادانه یک مینی مستند از زندگی، معرفی کسب و کارتان و یا  لحظات بیادماندنی طراحی و تولید کنید و مخاطبان را با دیدن این ویدیوها به هیجان بیاورید.

دیدن ویدیو ذاتا جذاب است و اکثر مردم دوست دارند تا به تماشای ویدیوها بنشینند، این ویژگی ویدیو، کسب و کارهای زیادی را به سمت بازاریابی از طریق ویدیو کشانده است. اما تاثیرگذاری ویدیومارکتینگ زمانی بیشتر می شود که بینندگان مجذوب تماشای پیام شما در ویدیو شوند. در بستر اینترنت اگر ویدیویی بیش از حد طولانی باشد خیلی ها از دیدن آن منصرف می شوند و به دنبال ویدیوهای کوتاه تر میگردند. در بیشتر سایت هایی که در آن امکان انتشار ویدیو وجود دارد مانند یوتیوب و فیسبوک، ثانیه شمار ویدیو به بینندگان این آگاهی را می دهد که چند ثانیه از ویدیو گذشته، چقدر از آن باقی مانده و در کل مدت زمان آن ویدیو چقدر است. ویدیوهایی که مدت زمان آن مشخص است معمولا یک بار و آن هم بصورت ناکامل دیده می شوند. اما در اینستاگرام قضیه به شکل دیگری است. یکی دیگر از ویژگی های جالب اینستاگرام این است که ویدیوها ثانیه شمار ندارند و کاربران نمیدانند در کجای ویدیو هستند از طرفی ویدیوها پس از پایان، مجدد از اول نمایش داده می شوند. این تکرار یا لوپ خودکار در کنار مشخص نبودن اینکه مدت ویدیو چقدر است می تواند تاثیرگذاری بازاریابی از طریق ویدیو در اینستاگرام را بسیار بیشتر کند.

امکان انتشار ویدیو در 60 ثانیه طلایی در اینستاگرام با تمام قابلیت هایی که به آنها اشاره شد، یک فضای بسیار مناسب را برای تمام صاحبان کسب و کارها مهیا ساخته تا با استفاده از ویدیو مارکتینگ یا همان تبلیغات و بازاریابی از طریق ویدیو، کسب و کار خود را متحول و پر رونق کنند. دقت کنید شما برای انتشار ویدیوها در اینستاگرام هزینه ای پرداخت نمی کنید اما بازخوردی که از آن می گیرید، می تواند به نسبت بسیار بیشتر از مکان هایی مانند تلویزیون و شبکه های ماهواره ای باشد که برای پخش ویدیوی تبلیغاتی شما هزینه بسیاری میگیرند.

اینستاگرام یک محیط صمیمی است که در آن کاربران می توانند صفحاتی که به آن علاقه مند هستند را دنبال کرده، تصاویر دلخواهشان را لایک کنند و به تماشای ویدیوها مورد علاقه خود بنشینند. به عبارتی دیگر از آنجا که هیچ اجباری برای این کارها وجود ندارد، مخاطبان به دلخواه خود این کارها را انجام می دهند و با اشتیاق ویدیوها را تماشا خواهند کرد. بنابراین اگر بتوانید از این فضای و فرصت جدید بدرستی به نفع خودتان استفاده کنید، قطعا بازار کسب و کارتان دگرگون خواهد شد و افراد بسیار زیادی را جذب خواهید کرد.

بنظر می رسد تمایل مردم به تماشای ویدیو بجای خواندن متن های طولانی، فضای مجازی را به سمت ویدیویی شدن سوق میدهد. پس اگر حرفی برای گفتن دارید، حالا که این فرصت در اینستاگرام فراهم شده، چرا آن را در قالب یک ویدیو کوتاه مطرح نمیکنید  تا مخاطبان از تماشای آن لذت ببرند و پیام شما نیز قوی تر به مشتریان منتقل شود؟

اگر میخواهید در بازاریابی ویدیویی از طریق اینستاگرام، ویدیوهای شما تاثیرگذاری بالایی داشته باشند، باید در طراحی آنها بسیار دقت کنید و ویدیوها را بصورت کاملا هوشمندانه خلق نمایید. دقت کنید شما 60 ثانیه طلایی در اختیار دارید تا توجه بینندگان را به سمت خودتان جلب کنید، پس باید از هر ثانیه آن به درستی استفاده کنید. هرچه ویدیو شما خلاقانه تر و جذاب تر باشد و بتواند پیامتان را قوی تر منتقل کند قطعا تاثیرگذاری بیشتری بر روی بینندگان خواهد داشت.

ساخت یک ویدیوی تاثیرگذار اصولا یک کار تخصصی است و برای گرفتن نتیجه باید در آن تجربه و علم داشت.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =