دوربین

ویدیو ابزاری منحصر به فرد در بازاریابی!

بازاریابی ویدیویی کسب و کار شما را تغییر خواهد داد

بازاریابی ویدیویی یک تجارت بزرگ است – اما بسیاری از فروشندگان از بازدهی و سودهی آن نا مطمئن هستند. آیا ویدیو واقعا مفید است – و چگونه برای اثبات آن اطلاعات بدست بیاوریم؟

بر کسی پوشیده نیست که بازاریابی ویدیویی به سرعت در حال گسترش است. کارشناسان حساب کرده اند که در حال حاضر ویدیو نیمی از ترافیک اینترنت را اشغال کرده است، و نظریه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه در سال 2017، این مقدار به رقم شگفت انگیز 79 درصد خواهد رسید. و 93 درصد از فروشندگان از ویدیو برای بازاریابی آنلاین، فروش و برقراری ارتباط استفاده خواهند کرد. این روشی است که دنیای تجارت به آن اعتماد کامل دارد. اما آیا ویدیو واقعا چنین قابلیتی دارد؟ تا زمانی که شخص یا اشخاصی از بازاریابی ویدیویی استفاد می کنند، من شدیدا اعتقاد دارم که چنین قابلیتی دارد… اما، با وجود دسترسی به معیار ها و آمار و ارقام های مربوط به تجارت مانند چیزهایی که در بالا گفته شد، ما در پژوهشی که امسال انجام داده بودیم بسیار متعجب شدیم زیرا پی بردیم که بازاریابان ویدیویی هنوز هم دچار سردرگمی و بی برنامگی هستند.

عدم اطمینان

در حالی که 78 درصد از مخاطبان به ما گفتند که ویدیو بخش مهمی از برنامه بازاریابیشان بوده است، بیش از نیمی از آن ها به ما گفتند که به طور کلی میزان سوددهی و بازدهی سلسله ویدیوهای خود را حساب نمی کنند. و بیش از   آن ها گفتند که نمی دانند چطور میزان سوددهی و بازدهی ویدیو های خود را محاسبه کنند – یعنی اینکه حتی آن دسته از فروشندگانی که پیگیر میزان بازدهی ویدیو های خود بودند در بیان این میزان به صورت اعداد و ارقام مشخص مشکل داشتند.

در دوره ای که بازاریابی بیشتر از همیشه علمی و بر مبنای اطلاعات شده است، بسیار عجیب است که فروشندگان ویدیو را بدون هیچ دلیل خاصی تولید کنند. عجیب تر از آن این است که 61 درصد از مخاطبان به ما گفتند که برنامه داشتند که در سال 95 بر خلاف سال گذشته سرمایه گذاری در بازاریابی ویدیویی را افزایش دهند.

در سال های اخیر، دسترسی به ویدیو راحت تر و به صرفه تر از همیشه شده است. و سازمان ها درصددند شانس خود را در زمینه استفاده از ویدیو امتحان کنند زیرا استفاده از ویدیو در تجارت به صورت یک قاعده درامده است و سازمان های رقیب هم همین کار انجام می دهند، همچنین به دلیل اینکه کارشناسان حوزه کسب و کار به آن ها توصیه می کنند که از ویدیو استفاده کنند و یا شاید هم امیدوارند که در زمینه بازاریابی ویدیویی با خوش شانسی مواجه شوند.

احساسات درونی

اعتماد به یک روش بازاریابی برای رسیدن به اهداف مهم، بدون ارزیابی میزان موفقیت آن و سرمایه گذاری در آن؟ این کار مقداری احمقانه به نظر می رسد، اینطور نیست؟ بنابراین شما حق دارید این سؤال را بپرسید که – چرا با این وجود ویدیو هنوز هم به موفقیت چشمگیر خود ادامه می دهد؟

تحقیقات ما نشان می دهد که فروشندگان عموما احساس بسیار مثبتی نسبت به ویدیو دارند حتی اگر این احساس کاملا درونی باشد نر بر اساس اطلاعات تحلیلی و دقیق. 80 درصد از آن ها به ما گفتند که ویدیو باعث می شود محصول یا کارشان بهتر شناخته شود، 55 درصد گفتند که ویدیو باعث افزایش تعداد مشتریانشان شده است، 57 درصد گفتند که آمار و ارقام سایتشان تغییر کرده و بهتر شده است، و 30 درصد گفتند که با ساختن ویدیو کمتر از آن ها سؤال می شود ( کمتر مورد بازجویی قرار می گیرند ).

اطمینان سازی

تکرار می کنم، من به شدت معتقدم که ویدیو نتایج مفید و مثبتی برای کسب و کار ها با هر ساختار و وسعتی که باشند به دنبال دارد. اما عجله کنید، شاید حرف های من برای سال 1396 صدق نکند – و مطمئنا نباید بر احساسات درونی و نا مطمئن خود اعتماد کنید.

با همه این گفته ها، در ادامه چندین توصیه وجود دارد که با عمل به آن ها تأثیر ویدیو بر کسب و کار خود را می بینید.

اهداف خود را تعیین کنید

در میان طیف گسترده ای از تکنیک های بازاریابی، اولین قدم اغلب مهم ترین قدم است. اهداف خود را بر اساس S.M.A.R.T تنظیم کنید – معین، قابل ارزیابی، قابل پیگیری، واقع گرایانه و به موقع – که در نتیجه باعث می شود به راحتی میزان بازدهی و سوددهی ویدیو خود را ارزیابی کنید، و همچنین ابزار لازم برای تولید محتوای متناسب با هدفتان را در اختیار داشته باشید. مثلا ممکن است تمرکز شما بر افزایش شناخت کاربران و افزایش بازدید از وبسایتتان باشد.

روش دیگر هدف گذاری این است که، دقیقا بر خواسته ای که از هر ویدیو دارید تمرکز کنید. این روش به شما چیزی مانند دستگاه اندازه گیری قرار می دهد تا به وسیله آن میزان موفقیت ویدیو های خود را ارزیابی کنید.

نتایج خود را مورد ارزیابی قرار دهید

ارزیابی تأثیر بازاریابی ویدیویی، بستگی به اهدافتان دارد. اگر به دنبال دستیابی به هدفی ذهنی هستید مانند افزایش شناخت کاربران، شاید بهترین راه انجام یک تحقیق در بازار باشد. لازم نیست که این تحقیق خیلی رسمی باشد – کافی است با مشتریان خود صحبت کنید و بپرسید که نظرشان درباره ویدیوی شما چیست. آیا آن را دیده اند؟ آیا به آن ها کمک کرده است که محصول شما را بهتر بشناسند؟ بپرسید که چگونه می توانید ویدیوی خود را بهتر کنید؟ از آن ها یک نمونه بخواهید در نتیجه می توان گفت که عکس العملی قابل قبول دریافت کرده اید.

استفاده از نرم افزار های تحلیل گر

زمان می گذرد و تأثیر خود را بر تغییرات سایت می گذارد و دیگر معیار های هدف هم به سادگی قابل ارزیابی هستند. نرم افزار های تحلیلگر بسیاری وجود دارد که به وسیله آن ها می توانید میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

علاوه بر آنالیزگر قدیمی گوگل، ابزار هایی مانند Crazy Egg و ClickTale وجود دارند که اجازه می دهند بتوانید تجربه کاربران را برای خود تجسم کنید و این کار را از طریق نمودار های رنگی و ویدیو های ضبط شده از مدت زمان استفاده کاربران انجام می دهند. آیا آن ها ویدیو های شما را تماشا می کنند؟ آیا تغییر مثبتی هم در آن ها ایجاد شده است؟ این برنامه ها جواب های مطمئنی برای این سؤالات دارند. دیگر لازم نیست حدس بزنید!

نظر نهایی

در حالی که فروشندگان عموما از بازاریابی و تأثیر آن بر کسب و کارشان احساس رضایت دارند، طی پژوهشی که امسال انجام دادیم به مسائلی بسیار شگفت انگیز و جالب پی بردیم. ما اعتقاد داریم که قدم بعدی در دنیای بازاریابی ویدیویی باید برای بهبود بازدهی و سوددهی ویدیوها برداشته شود – و نکته هایی که در این مقاله به صورت خلاصه مطرح کردم قدم اولی بسیار عالی تا انتهای مسیر است.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =