چگونه آموزش ویدیویی خوبی بسازیم؟

بیش از ۱ بیلیون کاربر فعال در یوتیوب وجود دارد، و هر دقیقه نزدیک به ۴۰۰ ساعت محتوای ویدیویی بر روی این پلتفرم آپلود می شود. با ظهور وسایا همراه، افراد بیش از پیش زمان برای دیدن فیلم ها صرف می کنند – برای تفریح یا حتی برای آموزش.در هربار استفاده از مبایل، میانگین زمان صرف شده در یوتیوب ۴۰ دقیقه است! صنعت یادگیری الکترونیکی هیچ گزینه ای جز انطباق با این تغییرات عادت یادگیرندگان را ندارد. حامیان یادگیری الکترونیکی تعاملی در حال هویت بخشیدن به فیلم ها در دوره های یادگیری الکترونیکی به عنوان یکی از گرایش های برجسته هستند.

چرا فیلم ها در یادگیری الکترونیکی استفاده شوند؟

۹ فایده اصلی استفاده از فیلم ها در یادگیری الکترونیکی

در اینجا ۹ فایده اصلی استفاده از فیلم ها در یادگیری الکترونیکی را بیان کرده ایم:

  1. فیلم ها در حفظ یادگیرنده برای درگیری با دوره کمک کننده است؛ خیلی بهتر از صفحات ساده وب.
  2. فیلم ها از لحاظ نمایشی کاربر پسند هستند (demonstration-friendly)؛ توضیح یک مفهوم پیچیده با استفاده از فیلم ها راحت تر می شود.
  3. به نظر می رسد که از طریق فیلم ها یادگیرندگان قادر هستند به صورت راحت تری اطلاعات را ذخیره کنند.
  4. فیلم ها در جلب توجه سریع کمک کننده هستند.
  5. فیلم ها برای ایجاد ارتباط/سازگاری با یادگیرندگان عالی هستند.
  6. فیلم ها ابزارهای عالی برای تقویت اطلاعاتی که به صورت کلامی آموخته می شوند هستند.
  7. به نظر می رسد که فیلم ها ابزارهای خوبی برای تحریک مباحثه ها هستند.
  8. فیلم ها در بهبود کلی تجارب یادگیری به وسیله دعوت از یادگیرندگان به تفکر و تجزیه و تحلیل کمک کننده هستند.
  9. شبیه سازی ها، به صورت برجسته ای می توانند در دوره های کار آموزی در فرایندها به کار روند. شبیه ساز های می توانند این کار را از طریق فیلم ها تحقق بخشند.

۵ نکته برای استفاده موثر از فیلم ها در یادگیری الکترونیکی تان

در اینجا ۵ نکته اصلی برای استفاده موثر از فیلم ها در دوره تان آورده شده است:

  1. آن ها را کوتاه در نظر بگیرید:

فیلم های طولانی خسته کننده هستند و یادگیرندگان می توانند به راحتی علاقه شان را به محتوا از دست بدهند. مگر اینکه شما در حال ساخت فیلم تعاملی باشید، فیلم ها را کوتاه در نظر بگیرید و در یک زمان به یک مفهوم تمرکز کنید. فهم اطلاعات آسان می شود هنگامی که فیلم ها کمت را ۵ دقیقه طول دارند.

  1. فیلم های طولانی را تعاملی کنید:

در صورتی که شما چاره ای نداشته باشید و مجبور باشید که فیلم ها طولانی باشند، آن ها را تعاملی کنید. از یادگیرنده بازخورد درخواست کنید، مفاهیم را از طریق خلاصه های کوتاه تقوبت کنید یا در برخی موارد آزمونک بگیرید. شما حتی می توانید سناریوهای شاخه ای تعریف کنید که به یادگیرنده امکان دهد یادگیرنده آنچه را می خواهد بعدا ببیند انتخاب کنند.

  1. از ترنسکریپت(transcript) استفاده کنید:

نپندارید که همه کارت صدا یا هدفون خواهند داشت. برای فیلم ها ترنسکریپت هایی فراهم بیاورید که بتوانند یادگیرندگان با توانایی مختلف نیز راحت تر این فیلم ها را دنبال کنند.

  1. به حجم فایل توجه داشته باشید:

بارگذاری آهسته فیلم ها می تواند سبب میزان زیادی ناکامی در یادگیرندگان شود.ساخت یا نسخه جدا برای پخش بر روی باندهای کم را در نظر داشته باشید. از یک فشرده کننده خوب برای کاهش سایز فیلم ها استفاده کنید.

  1. از فیلم ها برای سناریو ها و انیمیشن ها استفاده کنید:

ویدیوها می توانند اهرم خیلی خوبی برای ساخت سناریوهای همه جانبه ای نظیر انواع موقعیت های “چه چیزی را انجام دهیم” یا “چگونه انجام دهیم” باشد. با کمک فیلم ها، آسان است تا یک موقعیت زندگی واقعی را شبیه سازی کنیم.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هفده =