آیا ویدیو مارکتینگ مهم است؟

ویدیو مارکتینگ یا همان بازاریابی ویدیویی ، یک اتفاق یا مبحث جدیدی در دنیای دیجیتال نیست. بلکه از دیرباز نیز وجود داشته و تنها به علت محدودیت هایی که در گذشته وجود داشت، کمتر مورد استقبال قرار می گرفت. اما با گذشت زمان و افزایش سرعت اینترنت کاربران، استفاده از ویدیو نیز جای خود را بین شرکت ها و همینطور بازاریاب ها باز کرده است.

با توجه به رشد روز افزون کسب و کارها و همچنین تلاش هرچه بیشتر آنها برای حضور پر رنگ تر در دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی، نیاز به نوع جدیدی از تبلیغات و بازاریابی احساس می شد.

اگر نگاهی به دوروبرمان بیندازیم، تبلیغات تصویری و ویدیویی، دنیای تبلیغات و بازاریابی را تصرف کرده اند. که در این میان سهم ویدیوها بسیار چشمگیرتر و تاثیر بیشتری در ارائه مفهوم داشته اند. به همین دلیل است که حجم سرمایه گذاری های بیشتری را نیز به خود اختصاص داده اند. و شرکت ها و برندهای معروف و شناخته شده بیشتر سرمایه گذاری هایشان در تبلیغات، بر روی ساختن کلیپ های ویدیویی قوی بوده است.

بازاریابی ویدیویی – ویدیو مارکتینگ – video marketing

نقش ویدیو در بازاریابی

شکی نیست که استفاده از ویدیو یکی از روش های نوین بازاریابی دیجیتالی و بازاریابی اینترنتی است. ویدیو ها و نمایش اطلاعات آنها از طریق فیلم که به آن بازاریابی ویدیویی اطلاق می شود، امروزه مورد توجه بسیاری از مشاغل و کسب و کارها قرار گرفته است. علت آن هم تقریباً مشخص است. چون تاثیری که مقاله و اطلاعات متنی بر روی مخاطبان می گذارد بسیار کمتر از تماشای یک فیلم یا کلیپ تصویری است.

تعریف بازاریابی ویدیویی

در حقیقت تعریف بازاریابی ویدیویی فرآیند تولید یک محتوا از طریق ویدیو و منتشر کردن آن می باشد. که باعث معرفی محصول یا خدمات و در نتیجه جذب مخاطب و افزایش فروش می شود.

بازاریابی ویدیویی – ویدیو مارکتینگ – video marketing

گستردگی ویدیو مارکتینگ

گستردگی ویدیو مارکتینگ در کسب و کارهای مختلف متفاوت است . در برخی صنایع وجود آن ضروری و در برخی کسب و کارهای دیگر ممکن است چندان کاربردی نداشته باشد. مثلا در کسب و کاری لازم است طرز کار یک محصول یا دستگاه را نشان دهید . مسلماً تنها با نوشتن و حتی عکس گرفتن نمی توانید طرز کار و مفهوم دستگاه را به مشتری نشان دهید . لذا لازم است که فیلمی از آن تهیه کرده و به مشتری ارائه دهید .

یک ویدیو که به صورت حرفه ای و حساب شده ساخته شده باشد باعث جلب نظر مخاطب و ثبت تصاویر در ذهن او می گردد. بنابر این با انتشار این ویدیو در شبکه های احتماعی می توان آن ها را به وب سایت هدایت کرد. و این امر خود باعث افزایش رنکینگ و رتبه وب سایت می شود.

بنابر این بازاریابی ویدیویی یکی از مناسب ترین، بهترین و موثرترین روش های بازاریابی دیجیتال است. که می توان در جذب مشتری از آن استفاده نمود. و با معرفی هر چه بهتر محصول و در نتیجه جذب مشتری و افزایش فروش، رونق آن کسب وکار را تضمین کرد.

بازاریابی ویدیویی – ویدیو مارکتینگ – video marketing

برخی از مزایای بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ

۱-  آشنا شدن مخاطبان و مشتریان بالقوه از خدمات و محصولات شما.
۲-  افزایش بازدید و افزایش رنگ وب سایت (با انتشار ویدیو بر روی شبکه های اجتماعی و خود وب سایت).
۳-  با تماشای یک ویدیوی حرفه ای، مشتریان می توانند شما را به برند رقیب ترجیح دهند.
۴-  تاثیر بالای یک ویدیوی حرفه ای و پر محتوا بر روی سئوی وب سایت.

در گذشته شرکت ها و کسب و کار ها حاضر به وقت و هزینه برای تهیه ویدیوهایشان نبودند . اما امروزه فروشگاه ها و صاحبان کسب و کارها از این فرصت بزرگ به خوبی استفاده می برند. و آن را ابزاری فوق العاده قدرتمند در جهت ارائه و نمایش محصولاتشان می دانند. آنها خوب می دانند که انتشار ویدیو ها در رسانه های اجتماعی تا چه اندازه به جذب مشتری و مخاطب کمک می کند. از این رو ویدیو مارکتینگ را یکی از اساسی ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی می دانند .

در مقاله های بعد راینو،در مورد هزینه های ویدیو مارکتینگ و روش ساخت ویدیو های کم هزینه بیشتر صحبت خواهیم کرد. همچنین آمار و اطلاعات و گستردگی بازاریابی ویدیویی را نشان داده و به ارائه نمونه های عملی آن خواهیم پرداخت.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =