استفاده موثر از یوتیوب

یوتیوب یا یوتوب، در واقع به عنوان دومین یا سومین موتور جستجوی قدرتمند دنیا، رتبه بندی شده است. این شبکه، به عنوان ابزاری قوی برای صاحبین کسب و کار به شمار می رود چرا که از امکانات عالی، و فرصت های کاربردی، برای جذب ترافیک به وب سایت تجاری و ایجاد فرصت فروش، بهره مند است.

یکی از مزایای استفاده از این شبکه و ایجاد محتوا در آن، این است که فیلم های آپلود شده توسط شما در یوتیوب، در نتایج جستجوی گوگل و یوتیوب نمایش داده می شود. هر قطعه فیلمی که تولید می کنید به عنوان بخشی از محتوای بازاریابی جاذبه ای شما به شمار می آید به طوری که در ایجاد فرصت های فروش، و انجام معاملات، سال های متمادی، موثر است.

چگونه فیلم های یوتیوب، به فروش بیشتر کمک می کنند؟

افزایش فروش به موجب تولید فیلم، پیرامون محصولات، به واقعیت می پیوندد. برای مثال اگر شما می خواهید برای قطعه ای از جواهرات، فیلم تهیه کنید می توانید به بررسی جزییات، طرح، مواد بکار گرفته شده و … در مورد جواهر مورد نظر در فیلم بپردازید.

هنگامی که در حال تولید فیلم برای یوتیوب هستید به سه نکته ی زیر توجه داشته باشید:

نکته اول:

عنوان فیلم:

 عنوان فیلم، چیزی است که مخاطبین هدفتان را به سمت شما جذب می کند. در نوشتن عنوان باید بسیار دقت داشته باشید. باد در نوشتن عنوان، از کلمات کلیدی که کاربران برای پیدا کردن محصولات استفاده می کنند، استفاده کنید.

نکته دوم:

ایجاد بک لینک به صفحه ی محصولات در سایت

در توضیحاتی که برای محصولات می نویسید، حتما از لینک صفحه ی محصولات، خود استفاده کنید. این فرصتی مناسب برای انتقال بازدید کنندگان از فیلم، به سایت و ایجاد فرصت فروش است.

نکته سوم:

تگ بندی مناسب و متناسب

استفاده از تگ، یک روش مناسب برای وقتی است که می خواهید کاربران یوتیوب را با توجه به علاقمندی هایشان، به سمت خود جذب کنید. باید روی تگ هایی کار کنید که مطمئنا، کاربران برای پیدا کردن ویدیوها از آن ها استفاده می کنند. بهتر است که ابتدا تگ هایی را لیست کنید که از اهمیت بیشتری برخوردارند.

چگونه یک ویدیو برای یوتیوب ایجاد کنیم؟

بسیاری از کاربران اهمیت یوتیوب را در کسب و کار خود، دریافته اند، اما زمانی که بحث به تولید فیلم برای این شبکه، می رسد، کمی هراس دارند و این ترس مانع فعالیت آنان می شود. خوشبختانه ابزارهایی وجود دارد که می تواند به شما در تولید فیلم های با کیفیت کمک کند:

ویرایشگر آیفون:

شما می توانید به سطح شهر بروید و با گوشی خود، فیلم هایی ضبط کنید. بعد با کامپیوتر خود، آن را ویرایش کرده و در کانال یوتیوب خود، آپلود کنید.

iMovie : ما توصیه می کنیم در درجه ی اول، از این اپلیکیشن استفاده کنید. قیمت iMovie برای ios حدود 5 دلار است که با توجه به امکانات و سهولت استفاده از آن، قیمت ناچیزی است.

Reel Director: از آن جا که کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده است و قیمتی در حدود 2 دلار دارد، ارزش استفاده را دارد بنابراین آن را تهیه کنید.

اگر شما از پلتفرم های اندرویدی استفاده می کنید، می توانید از اپلیکیشن هایی نظیر، Magisto   و  VidTrim استفاده کنید.

ویرایشگر های آنلاین فیلم

اگر شما نمی خواهید بابت داشتن برنامه ی ویرایش فیلم، هزینه ای پرداخت کنید و اپلیکیشنی دانلود کنید، می توانید از ابزارهای آنلاین موجود در این باره استفاده کنید:

YouTube Editor  : YouTube Editor  یک ویرایشگر ساده و امکانی در یوتیوب است که به شما امکان می دهد به سادگی روی فیلم هایتان متن و transitions ایجاد کنید.

WeVideo : WeVideo  نیز ابزاری آنلاین و مفید برای ویرایش فیلم است که به شما امکان می دهد به طور گروهی روی یک فیلم کار کنید. این اپلیکیشن روی تمام مرورگر ها به خوبی کار می کند بنابراین برای کار کردن با آن، با محدودیت خاصی روبرو نخواهید بود.

نرم افزارهای ویرایشگر فیلم به طور آفلاین ( دسکتاپ )

اگر شما کاربر mac هستید می توانید از نسخه ی دسکتاپ iMovie استفاده کنید که ابزاری بسیار ساده، مفید و رایگان است.

اگر کاربر PC هستید بهترین ابزاری که می توانیم به شما معرفی کنیم Camtasia است. این ابزار دارای تمام امکانات برای ویرایش دلخواه فیلم است بعلاوه می توانید به راحتی از نمایشگر خود نیز با این نرم افزار فیلم بگیرید. مزیت سوم Camtasia این است که به سادگی و در کمترین مدت زمان ممکن می توانید کار کردن با آن را بیاموزید.

چه نوع ویدیو هایی باید تولید شود؟

در تولید محتوا برای یوتیوب باید واقعا خلاقیت به خرج دهید. یکی از خسته کننده ترین و ساده ترین حالات تولید محتوای نمایشی، و فیلم این است که از محصولات خود فیلم بگیرید و توضیحاتی پیرامون آن ها ارائه کنید. اگر شما به دنبال این هستید که یک کانال یوتیوب فوق العاده حرفه ای داشته باشید، باید زمان و انرژی کافی برای آن خرج کنید ( البته به شرطی که انرژی و وقت داشته باشید ! ) به نظر ما، یک کانال یوتیوب، می تواند به اندازه ی یک کانال تلویزیون کابلی ارزشمند و قدرتمند باشد. به طور معمول 4 نوع مختلف از محتوای ویدیویی وجود دارد که توصیه می کنیم خلاقیت خود را پیرامون این 4 مورد، بکار بگیرید:

ویدیو های آموزشی:

برای تولید محتوای آموزشی تصویری، چیزی که اهمیت دارد این است که شما به محصولات خود اشراف کامل دارید و با اطلاعات کاملی که پیرامون آن دارید می توانید محتوای خوبی ایجاد کنید که مشتریان و بازدید کنندگان از آن بهره مند شوند. از جمله فیلم هایی که در این دسته قرار می گیرند، مطالب آموزشی یا اصطلاحا How To ها، راهنمای خریداران، مقایسه ها و غیره هستند.

ویدیوهایی که برای حل مشکلات کاربران ساخته می شوند:

یوتیوب جایی است که اغلب کاربران، برای پیدا کردن راه حل مشکلاتشان، آن را مورد استفاده قرار می دهند. چنین فیلم هایی مخاطبان بسیاری دارند. شما می توانید تجربیات خود را در این باره در اختیار کاربران قرار دهید.

مصاحبه های حرفه ای:

شما می توانید با یک مصاحبه ی عالی با یکی از افراد موثر در صنعت خود، یک محتوای عالی برای کانال خود ایجاد کنید. از شما به فروش محصولات و لوازم ورزشی مشغول هستید می توانید با مصاحبه با یک ورزشکار مشهور و یا حتی آماتور، یک فیلم قوی تولید کنید. اگر در صنعت لوازم آرایشی یا چوب هستید هم می توانید به راحتی دانسته های ارزشمند خود را در اختیار کاربران قرار دهید.

تولید فیلم برای شرح محصولات خاص:

اگر در فروشگاه شما محصولی وجود دارد که مزیت های فوق العاده ای دارد و جزو محصولات معمولی به شمار نمی آید، می توانید برای آن فیلم بسازید و به بررسی مزایا و ویژگی های آن بپردازید و با محصولات مشابه معمولی آن را مقایسه کنید.

دستورالعمل های قدرتمند و کاربردی در یوتیوب:

از مزایای لینک های رایگان استفاده کنید:

زمانی که در حال نوشتن توضیحات محصولات هستید، حتما لینک دسته ی بندی های فروشگاه خود را در توضیحات قرار دهید. این نه تنها به شما کمک می کند تا بازدید کنندگان را روانه ی سایت خود کنید، بلکه کمک می کند که در سئوی سایت خود نیز، تاثیری مثبت ایجاد کنید.

عملکرد یوتیوب خود را آنالیز کنید:

با استفاده از ابزار آنالیز فعالیت یوتیوب، می توانید اطلاعاتی مفید در مورد کانال خود بدست آورید. برای مثال می توانید به راحتی به جمعیت شناسی کاربران خود دست پیدا کنید. منبع ترافیک، میزان بازدید ها، سن بازدید کننده ها و غیره از دیگر اطلاعاتی است که می توانید از این طریق بدست آورید.

توضیحات و مدت زمان فیلم خود را کوتاه نگهدارید:

شما باید برای هر فیلمی که تولید می کنید، یک توضیح کوتاه، بنویسید که معرف محصول یا فیلم و شامل لینک فروشگاه اینترنتی تان باشد. تحقیقات نشان داده است که کاربران به فیلم های بلند علاقه ای نشان نمی دهند. عموما فیلم های زیر 2 دقیقه، تا 2 دقیقه 50 ثانیه، کاربران را بیشتر به خود جذب می کنند. زمانی که می خواهید خود را از طریق فیلم ها به مخاطبین بشناسانید، در ابتدا از لوگوی خود را قرار دهید و بعد یک معرفی سریع از خود داشته باشید. فرآیند معرفی شما نباید بیش از 3 ثانیه طول بکشد.

بدین طریق می توانید یک فیلم موثر تولید کنید به طوری که موجب برندسازی شما شود، مخاطبان را به سمت سایت فروشگاهی تان روانه کند و از آن ها مشتریانی برای طولانی مدت ایجاد کند.

[download_url_post]

1 دیدگاه برای “استفاده موثر از یوتیوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =