ویدیو

راز های ویدیو مارکتینگ (قسمت5از5)

رازهای ویدیو مارکتینگ- راهکارهای تبدیل تماشاگران به خریداران (قسمت آخر)

سلام، این پنجمین و آخرین بخش از دوره ی 5 قسمتی رازهای ویدیومارکتینگ و امیدواریم به خوبی مهارتهایی را یاد گرفته باشید تا بتوانید ویدیو های حرفه ای و شگفت انگیزی را خلق  کنید و با این کار مخاطبان بیشتری را با خودتان همراه کنید.

باید توجه داشته باشید که در این قسمت همچون سایر قسمت ها قرار است یک استراتژی و راهکار منحصر به فرد را برای شما شرح دهیم، راهکاری که موجب می شود تا بتوانید به سرعت هر چه تمام تر برند و کسب و کار خودتان را به میلیون ها مخاطب ارائه کنید.

کاری که هم اکنون می خواهیم با هم انجام دهیم گذاشتن قطعه نهایی این پازل و تکمیل این فرآیند است و آن هم چیزی نیست جز، بدل کردن تماشاگران به مشتریان!

خیلی ها برای پاسخ به سوالاتشان به سراغ ویدیو های شما می آیند و این وظیفه شماست که آنها را به مشتریان دائمی و راضی خودتان تبدیل کنید.

برای این کار یک فرمول بسیار ساده وجود دارد که قصد داریم با شما به اشتراک بگذاریم، این نکته ای است که حتی خود ما هم در ساخت ویدیو ها از آن استفاده می کنیم و به عنوان اهرم عمل می کنند.

این اهرم ها چیزی نیستند جز:

 هشدار، آگاهی و قدرت بخشیدن.

اولین نکته هشدار دادن است، هشدار نسبت به این که چرا این ویدیو از اهمیت بر خوردار است. این نکته ناخودآگاه باعث می شود تا به مسئله مهم آگاه سازی برسیم. مسئله ای که باعث می شود تا بتوانید ارزش و محتوا را منتقل کنید.

شما هیچ گاه بدون این که مخاطب را از اهمیت و ارزش نکته ای که به آنان منتقل میکنید آگاه نکنید، نخواهید توانست به موفقیت دست پیدا کنید. در نتیجه بهتر است تا در ابتدای هر ویدیویی که می سازید درباره مزایای دیدن آن ویدیو صحبت کنید و بعد از آن به مرحله ی آموزش و یا آگاه سازی وارد شوید.

آخرین گام نیز قدرت بخشیدن است، قدرت بخشیدن برای این که مخاطب را ترغیب کنید تا در قدم بعدی گام بردارد، اما قدم بعدی چیست؟

اقدام بعدی این است که کاری کنید تا مخاطب ویدیوی شما، بعد از تماشای آن برای شما کاری را انجام دهد، به طور مثال؛ به روی لینک خاصی کلیک کند، عضو کانال ویدیویی شما شود و یا حتی از شما خرید داشته باشد. همین طور که پیش از این هم به شما گفته بودیم امروز قرار است تا درباره این 3 ترکیب بسیار مهم صحبت کنیم. هر ویدیویی که شما ایجاد می کنید باید با یک اقدام قدرت بخش به پایان برسد. اقدامی که موجب می شود تا مخاطب در گام بعدی هم شما را همراهی کند.

تا به اینجا اگر شما این مراحل را به درستی انجام داده باشید به خوبی بر روی مشتری سرمایه گذاری کرده اید.

حال وقت آن میرسد که مشتری بر روی شما سرمایه گذاری داشته باشد!     

3 بخش برای اتخاذ اقدام مناسب از سوی مشتری وجود دارد، اجازه دهید تا پیش برویم و نگاهی دقیق تر داشته باشیم.

اگر قصد دارید از کسی بخواهید تا در خبرنامه شما عضو شود، شما باید حتما این نکته را مد نظر قرار دهید که امکان دارد آنها دقیقا ندانند که چه کاری را باید انجام دهند.

پس وظیفه شماست تا با شرحی مختصر و آسان به آنها بگویید که دقیقا چه چیزی از آنها میخواهید.

اجازه دهید به دومین بخش هم نگاهی داشته باشیم، پس از این که به آنها گفتید چه کاری باید انجام دهند، نیاز خواهید داشت تا به آنها بگویید که چرا باید آن را انجام دهند.

قدرت این دو مسئله را هرگز فراموش نکنید، فرض کنید در مکانی هستید که عده زیادی در آنجا حضور دارند، از آنها بخواهید تا دست هایشان را بلند کنند. آنها هیچگاه بدون دلیل این کار را نخواهند کرد، بنابراین لزوم دانستن آن بسیار مهم است.

سومین مسئله نحوه انجام آن است؛ شما باید به مخاطب بگویید که برای انجام خواسته شما چه مراحلی را باید طی کنند و تمامی گام ها و مراحل آن را شرح دهید. اجازه دهید برای روشن تر شدن این موضوع مثالی بزنم، فرض کنید برای آموزش نکات موضوعی خاص یک ویدیو را به اشتراک گذاشته اید.

به طور مثال این که چگونه بلند تر بپرید،  که در آن روش هایی برای چگونگی افزایش ارتفاع هنگام پریدن ارائه شده است.

من مخاطبان خودم را با بیان این که چرا پرش بلندتر مفید است و در چه مکان هایی کاربرد دارد آگاه می کنم، به طور مثال به آنها خواهم گفت که اگر میخواهید بسکتبال بازی کنید و در مسابقاتی که بدین منظور ترتیب داده میشود شرکت کنید، باید بتوانید ارتفاع پرش خودتان رو افزایش دهید.

در واقع من با این کار آنها را  از اهمیت و فواید پرش بلند آگاه می کنم. بعد از آن نوبت به این میرسد تا در این باره به آنها اطلاعاتی را منتقل کنم و ترفند و نکاتی که در این زمینه وجود داره را با آنها به اشتراک بگذارم.

در نهایت همانطور که اشاره کردم در گام آخر باید به آنها قدرت بخشید، بطور مثال بگویید که با عضویت در خبرنامه سایت شما، میتوانند به اطلاعات بیشتری درباره آن دست پیدا کنند، با این کار شما توانستید از مخاطب خودتان انجام کاری را درخواست کنید.

به عبارتی دیگر در این ویدیو به مخاطب خودتون میگویید که برای پریدن با ارتفاع بیشتر1- چه کاری باید انجام شود، 2- چرا باید این کار را رانجام دهند؟ و سرانجام3- چگونه آن را انجام دهند؟

در انتها هم از مخاطبانتان بابت تماشای ویدیو تشکر کنید و بگویید که برای راحتی آنها شما مجموعه ای تحت عنوان؛ راز های پرش بلند تر را آماده کرده اید و قصد دارید تا این مجموعه را کاملا رایگان تقدیمشان کنید و برای این کار کافی است که در لینک زیر کلیک کنید و عضو شوید تا به رایگان برای شما این ویدیو را ارسال کنیم، پس فرصت را ازدست ندهید و با کلیک بر روی این لینک به راز های پرشی بلند تر دست پیدا کنید.

کافی است این مراحل رو انجام بدید و از قدرت آن حیرت زده شوید، چرا که این روش واقعا جواب می دهد .

اگر دقت کرده باشید در این ویدیوی فرضی که ساختیم تمام این موارد رو رعایت کردیم، به آنها گفتم که چه کاری را باید انجام دهند، برای چه این کار را باید انجام دهند، و سر انجام چطوری باید آن را انجام دهند و در انتها هم مستقیما نمیگوییم که بروید و این مجموعه را رایگان دریافت کنید، بلکه به آنها میگوییم تا با کلیک بر روی لینک و عضویت این مجموعه را دریافت کنید.

فرقی ندارد که در ویدیوی خودتان چه چیزی را میخواهید آموزش دهید، مهم این جاست که دقیقا این مراحل را انجام دهید و دقیقا مخاطب خودتان را توجیه کنید و به آنها بگوییدکه اگر ویدیوتون رو مفید ارزیابی کردن با گام آخر یعنی ثبت نام و دریافت ویدیو های بیشتر با شما همراه باشند.

با این کار شما مخاطب خودتون را جذب می کنید و انگیزه ای در وجود آنها برای یادگیری سایر ویدیوهای رایگانتان فراهم میکنید. بعد از این گامها نوبت به آن میرسد تا با ایجاد فضای اختصاصی از آنها بخواهید تا برای مشاهده ویدیو های بهتر در آن زمینه، عضو ویژه سایتتان بشوند و در ازای عضویت هزینه ای را پرداخت کنند.

حتی شما میتوانید در آن ویدیو یک لینک عضویت برای اعضای ویژه با قیمتی کمتر از سایر اعضا قرار دهید، و یا این که در آن لینک به مشتریانتان فرصت دهید تا چند روز قسمت های مختلف سایت شما را بررسی کنند تا پس از تصمیم گیری با خیالی آسوده عضو ویژه سایت شما شوند. این اقدام باعث میشود تا برای مخاطبان و کاربران سایت خودتان ارزش قائل شوید و آنها هم متقابلا به سوی شما گرایش پیدا کنند.

امیدواریم که از این اطلاعات بهره کافی رو برده باشید

تیم توسعه و تحقیق ویدیو مارکتینگ

زودویدیو

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 20 =