صفر تا صد تدوین برای غیر حرفه ای‌ها!

صفر تا صد تدوین برای غیر حرفه ای ها!

سلام. به آموزش جامع تدوین ویدیو مخصوص افراد مبتدی خوش آمدید. اگر شما هم در کسب و کار خود از ویدیو استفاده می کنید،  تدوین آخرین کاری است که شما ملزم به انجام آن هستید. امروز قصد دارم به شما بیاموزم که چگونه با رنگ و لعاب دادن به ویدیوی خود، تجارتتان را راه بیاندازید، مشتریان جدیدی را جذب کنید و آنها را وادار به فعالیت کنید. مطمئن باشید این فرآیند ساده، آسان و بدون زحمت می باشد!

پس از چهار سال تجربه در ساخت ویدیو و با در اختیار داشتن حدود 600 ویدیو، متوجه شدم رازی که باعث دیده شدن تمامی تلاش های تبلیغاتی شما می شود، “سرعت” و “بهره وری” می باشد. هر چه سریع تر بتوانید ایده های خود را پیاده سازی کنید، سریع تر به نتایج دلخواه خواهید رسید. اما برای خیلی از ما، فرآیند تدوین ویدیو کاری بسیار دشوار و پیچیده  به نظر می رسد.

خیلی از شما می گویید:«می دانم ویدیو باید چنین فرآیندی را طی کند، اما وقت کافی برای انجام آن را ندارم». من هم وقت ندارم؛ اما اگر به نتایج حاصل شده از ویدیو نگاهی بیندازید، خود متوجه آن خواهید شد.

اگر واقعا برای آن وقت ندارید و یا به هر دلیلی نمیخواهید تدوین ویدیو ها را بر عهده بگیرید، با یک برون سپاری بسیار ساده آن را به افراد متخصص واگذار نمایید.

هدف من از این آموزش این است که بتوانید با بکار بردن هنر تدوین و در آسانترین راه ممکن، افراد را در تجارت خود جذب کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. از لحظه ای که بر روی کسب و کار خود سرمایه گذاری می کنید و مدیر آن لقب می گیرید، اشتباهات شما نیز آغاز می شود و تمام مدت تلاش و انرژی خود را صرف کارهایی که می کنید که دیگران می توانند بهتر از شما آنها را انجام دهند، مانند تدوین! اما اگر هنوز تصمیم به استخدام یک تدوینگر برای خود نگرفته اید، به شما آموزشی اساسی در زمینه تدوین ویدیو خواهم داد تا بتوانید ویدیوهای خود را حرفه ای، جذاب و تاثیرگذار بسازید.

شاید باورتان نشود، اما هدف تدوین به صورت حرفه ای این است که بیننده به هیچ وجه حس نکند این ویدیو تدوین شده است. اما اگر تدوین را به صورت توالی های طولانی مدت انجام دهید، بیننده دچار سردرگمی می شود و شما را رها خواهد کرد. اکنون نکاتی اساسی را یادآور خواهم شد که نقش گسترده ای در تدوین ویدیوی شما ایفا می کنند.

نخست، Basic Cut را بررسی خواهیم کرد. وقتی ضبط را تمام می کنید و حرکات اضافی دارید و یا این که به هر دلیل عامل مزاحمی در فیلم وجود دارد، برش صورت می گیرد و تصمیم شما در این زمان بر آن است که با ایجاد شکاف در ویدیو و برش آن، قسمت هایی را از نظر بیننده دور نگاه دارید.

اگر بخواهید لحظه ای را که در ضبط ویدیو با دوربین خود نمی پسندید و یا اشتباهی در آن رخ داده باشد، بردارید، می توانید به راحتی آن را پاک کنید.جادوی تدوین ویدیو در این است که با قرار دادن همین تکه های برش خورده در کنار یکدیگر، خط داستان و القای حیات ویدیوی خود را به انجام برسانید.

بیایید در خصوص Jump Cut صحبت کنیم. Jump Cut، در واقع قرار دادن همزمان چندین برش در ویدیوی شما می باشد.

موضوع بعدی که قابل بحث است، Transitions نام دارد. قطعا کاربران از مواجهه با گزینه های مختلفی که می توانند به ویدیوی خود اضافه کنید، هیجان زده خواهند شد. اما چگونه می توان از این خاصیت در صحنه های خود استفاده کرد؟ حتما می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنم؟ پوست اندازی صفحه، حالت موزاییک، …  و حالت مورد علاقه من، برگ ها!

این حالت های تغییر در ویدیو، جنبه ای غیر حرفه ای دارند و پیشنهاد نمی شوند. در اکثر موارد، تنها قرار دادن دو برش از تصویر در کنار یکدیگر، تمام تغییری است که شما به ان نیاز خواهید داشت می باشد.

موضوع بعدی که قرار است به آن بپردازیم، “Multiple Shots” نام دارد. هر چه بیشتر بتوانیم در تصاویر خود تغییر ایجاد کنیم، ویدیوی خود را پویاتر و بینندگان را نیز سرگرم کرده ایم.

راه آسان برای انجام این امر، این است که یک تصویر با ابعادی متوسط تهیه کنید و هنگامی که به لحظه کلیدی آن رسیدید، با برش صحنه و زوم کردن آن را نمایان کنید. دقت کنید که در این زمینه نیاز به دوربین دوم ندارید و تنها کافیست در هنگام ادیت، زوم جلو و زوم عقب را اعمال کنید. همچنین در نظر داشته باشید که افزایش ابعاد ویدیو به میزان بیش از 30 درصد، باعث کاهش کیفیت آن خواهد شد.

چیزهای دیگری را هم می توانید چاشنی ویدیوی خود کنید که از آنها می توان به درج موسیقی و افکت صوتی و نیز تصاویر متنی به صحنه های ویدیو می باشد که به تفکیک در پست های مجزا درباره آنها توضیح خواهیم داد.

اگر بخواهید خودتان به تنهایی ویدیویی را ادیت کنید، نیاز به یک پلتفرم با کارآیی ساده و در عین حال سریع دارید. اگر با مک کار می کنید، به شما نرم افزار ScreenFlow را معرفی می کنم که برای این کار به شدت توصیه شده است . شما می توانید با استفاده از آن به سرعت کار ادیت هوشمندانه را انجام دهید و از بهترین قسمت آن یعنی استفده همزمان از دو صفحه بهره بگیرید.

اگر با رایانه شخصی کار می کنید، Camtasia و Sony Vegas در این زمینه بسیار عالی عمل می کنند.این را بدانید که همیشه لازم نیست چگونگی انجام کاری را بدانید؛ بلکه باید به طور شفاف در جریان باشید که چه چیزی مهم است و چه چیز نه. از این طریق به راحتی می توانید افراد واجد صلاحیت برای انجام کارتان را پیدا کنید. حال که تفاوت میان یک ویدیوی خوب و یک ویدیوی بد را می دانید، وقت آن است که دست به کار شوید و این کار را شخصا انجام دهید و یا آن را به فردی دیگر واگذار کنید!

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 9 =