موفقیت در ویدیو مارکتینگ

هفت‌اصل‌‌ موفقیت در ویدیو مارکتینگ (بخش 1از2)

هفت اصل برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ

با سلام و درود خدمت شما کاربران محترم زود ویدیو، با مقاله ای برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ در خدمتتان هستم.

امروز میخواهم در مورد هفت نکته بسیار مهم صحبت کنم و هفت اصل برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ را با شما به اشتراک بگذارم، پس اگر علاقه مند هستید که در مورد آن بیشتر بدانید با من همراه باشید.

امیدوارم کاغذ و قلم همراهتان باشد تا بتوانید این نکات را یادداشت کنید. تصور کنید که در یک اتاق فکر هستید و دارید با افراد خیلی موفق در مورد تجارت و چیزهای مختلف صحبت میکنید و این کار دو یا سه روز ادامه پیدا میکند.

بعضی از شما تجربه چنین چیزی را دارید، بعضی از شما اخیرا تجربه کردید و بعضی از شما هم اصلا تجربه نکردید.

طبیعتا برای افرادی که تجربه دارند آسان تر است اما چیزی که باید به آن توجه کنید این است که وقتی در اتاق فکر هستید، در مورد چیزهای کوچک و بی اهمیت صحبت نکنید.

تصورات ذهنی خود را عوض کنید

موفق ترین افراد در مورد تصورات ذهنی و طرح هایی که برای آینده دارند صحبت می کنند، بنابراین کاری که من میخواهم انجام بدهم این است که این تصورات ذهنی را گسترش بدهم و کم کم به شما آموزش بدهم تا به موفقیت برسید.

متاسفانه بسیاری از افراد که پیش من می آیند و از من میخواهند که بازاریابی ویدیویی را به آن ها آموزش بدهم، فقط در مورد وسایل و ابزار های مورد نیاز این کار با من صحبت میکنند، مثلا اینکه از چه دوربینی استفاده کنیم یا از چه نرم افزار ویرایشگری استفاده کنیم و یا اینکه چطور ویدیو را انتشار بدهیم.

اگرچه شما به دانستن این موارد نیاز دارید، اما خیلی ضروری است که بدانید چطور از ویدیویی که ساخته اید استفاده کنید.

چیزی که سعی دارم بگویم این است که ما نباید فقط به دنبال ساختن ویدیو باشیم بلکه باید وضعیت موجود در بازاریابی آنلاین را بررسی کنیم و ببینیم که چطور میتوانیم ویدیو خودمان را به طور آنلاین گسترش بدهیم.

اصل اول: بازاریابی چند منظوره برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ

اگر یک وبسایت دارید میتوانید از بازاریابی متنی هم استفاده کنید و محصولتان را به فروش برسانید، مثلا میتوانید از صفحه ورود استفاده کنید.

اما بهتر است که متن و ویدیو را در وبسایت خودتان با هم به کار ببرید تا نتیجه بهتری بگیرید، میتوانید یک ویدیوی آغازین برای سایتتان طراحی کنید تا هر کس وارد سایت میشود این ویدیو را ببیند و یا از طریق ایمیل بازاریابی کنید.

اما در کل بهترین کار این است که همه این موارد را در وبسایت خود به کار ببرید.

اصل دوم: تمرکز بر روی چگونگی انجام کار برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ

دومین اصلی که میخواهم به آن اشاره کنم این است که تمرکز روی وسایل و ابزار کار را متوقف کنید و بیشتر روی چگونگی کار تمرکز کنید، یعنی اینکه به جای تمرکز روی چگونگی کار با دوربین بیشتر روی چگونگی استفاده از ویدیو تمرکز کنید.

برای استفاده از ویدیو برنامه ریزی کنید و از ویدیو بلاگر های معروف مانند یوتیوب و یا آپارات برای گسترش و انتشار ویدیو استفاده کنید، صفحات ورود و صفحات درخواست عضویت را افزایش بدهید.

روی جزئیات ویدیو تمرکز کنید و در نهایت اهداف بلند مدت را مد نظر قرار بدهید تا بتوانید از بازاریابی ویدیویی در کار و تجارت خود استفاده کنید.

اصل سوم: برون سپاری برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ

سومین اصل این است که وظیفه ساخت و گسترش ویدیو را به افراد دیگر واگذار کنید و در حقیقت تا جایی که می توانید ویدیو را برون سپاری ( outsource ) کنید.

اگر پیدا کردن افراد مورد نظر برای شما سخت و چالش برانگیز است می توانید با پرداخت دو دلار در هر ساعت یک دستیار مجازی داشته باشید و من میدانم که خیلی از شما تا حالا این کار را کرده اید.

یکی از مهمترین چیزهایی که در این سالها گفتم این جمله است : شما می توانید بدون زحمت فراوان و کار سخت به موفقیت برسید حتی سازندگی بیشتری هم داشته باشید.

دیوید فرای ( David Fry ) یک جمله در همین رابطه دارد که میگوید : هر چقدر کمتر کار میکنم بیشتر به موفقیت میرسم، و من هر روز این جمله را با خودم تکرار می کنم.

بنابراین ساخت ویدیو رو برای خود پیچیده نکنید و تا جایی که می توانید این کار را به افراد متخصص واگذار کنید.

اصل چهارم: محتوای ویدیوهای تولیدی

چهارمین اصل در مورد محتوا و پیام ویدیوی شماست؛ اگرچه تنظیمات دوربین، ویرایش ویدیو و نحوه انتشار ویدیو چیزهای مهمی هستند اما محتوا و پیام ویدیو مهمترین بخش آن را تشکیل میدهند.

من می توانم بهترین دوربین را بخرم و بهترین ویرایشگر، بهترین موزیک و بهترین تدوین را داشته باشم اما اگر ویدیوی من محتوای خوبی نداشته باشد بازاریابی من با شکست مواجهه خواهد شد، پس همیشه مدنظر داشته باشید که مهمترین بخش یک ویدیو محتوای آن است.

برای هر نوع ویدیو ما از محتوای متفاوتی استفاده می کنیم، مثلا برای ویدیوی صفحه ورودی از یک نوع محتوا و برای ویدیو منتشر شده در یوتیوب از محتوای متفاوتی استفاده می کنیم.

موفقیت در ویدیو مارکتینگ

بعضی از افراد یا کارآموزانم با ویدیو های حرفه ای که ساخته بودند من را شگفت زده کردند و من خیلی خوشحالم که توانستم در ساخت این ویدیو ها به آن ها کمک کنم.

مثالی در این رابطه به یاد دارم: یکی از کارآموزان من در اولین ویدیویی که ساخته بود، فوق العاده کار کرده بود به طوری که توانستم به راحتی پیام ویدیویی که ساخته بود را بفهمم بدون اینکه لازم باشد دقت خاصی داشته باشم یا اینکه وقت زیادی از دست بدهم.

پس محتوا و پیام مهمترین عامل موفقیت و کسب نتایج خوب در ویدیوی شماست.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 7 =