چگونه در مقابل دوربین از دستان خود استفاده کنید!

هر فردی که تا کنون در مقابل دوربین قرار گرفته باشد، به احتمال زیاد با افکار زیر آشنا می­باشد:

آیا از دستان خود بیش از اندازه استفاده می کنم؟ آیا بسیار جدی در مقابل دوربین ایستاده­ ام؟ شاید به میزان کافی از دستانم استفاده نمی کنم؟ با دستان خود چه کنم؟ و سوالاتی از این قبیل

افرادی که به تازگی از ویدئو استفاده می کنند با این موضوع بسیار درگیر هستند، اما نکته ی جالب توجه اینجاست که حتی افرادی که سابقه ی بسیار طولانی در استفاده از ویدئو دارند نیز مشکلات خاص خود را با این قضیه دارند. در حقیقت در اکثر موارد تمرکز شما بر روی انتقال مفهوم اصلی بقدری زیاد است که حرکت دستان شما به عنوان راهی برای چاره اندیشی مورد استفاده قرار می گیرند.

زمانی که چراغ قرمز رنگ دوربین روشن می شود، ذهن اکثر افراد درگیر این سوال می شود که چگونه از دستان خود در مقابل دوربین استفاده کنیم؟

در این بخش نکات آموزنده ای در این مورد بیان می شود:

با حرکت دستانتان انرژی مضاعفی به ویدئوی خود دهید.

اگر دستان خود را در دو سوی بدن خود قرار دهید، بسیار ساکن و بی احساس به نظر خواهید رسید. اگر در حالت عادی در زمان صحبت کردن از دست خود استفاده می کنید، این حرکت را در مقابل دوربین نیز داشته باشید. حرکت دست خود را بیش از اندازه انجام ندهید. اما این نکته را نیز در ذهن خود داشته باشید که اگر شما در حالت نرمال از دست خود استفاده نمی کنید، شبیه سازی حرکت دست از نظر مخاطب شما بسیار عجیب تر به نظر خواهد رسید! از تمام این موارد مهمتر آنکه، دست خود را به هیچ وجه پشتتان قرار دهید چراکه حس اعتماد پذیری را در مخاطبین شما از بین می برد گویا که در حال پنهان کردن چیزی هستید!

استفاده مکرر از یک حرکت را حذف کنید!

اگر از یک حرکت به طور متناوب در ویدئوی خود استفاده کنید، تمرکز مخاطب را کاهش خواهید داد. همچنین در نظر داشته باشید که حرکات عصبی و غیردوستانه را نیز حذف کنید. به طور مثال، برخی از حرکات این حس را به مخاطب القا می کنند که شما جایگاه خود را بالاتر از آنها می بینید.

استفاده از زبان بدن را به طور حتم مورد توجه قرار دهید.

حتی اگر از دستان خود زیاد استفاده نمی کنید، سعی بر این داشته باشید که زبان بدن شما نمایانگر آغوش باز شما برای مخاطبین است. از حلقه کردن دستانتان بر روی قفسه سینه خودداری کنید.

بسیاری از افراد با در دست گرفتن شی­ ای در مقابل دوربین بسیار احساس بهتری پیدا می کنند. اگر تصمیم گرفته­ اید چیزی در دستان خود داشته باشید، اطمینان یابید که در دست گرفتن این شیء حرکت انگیزشی بسیار مثبتی است. به بیان دیگر، در دست گرفتن هر چیزی را صرفا برای ایجاد حس آرامش در خود فراموش کنید در عوض شی­ ای متناسب با صحنه ای که در آن قرار گرفته اید انتخاب کنید.

[download_url_post]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 16 =